Южнокорейският концерн Hyundai Group представи планове за въвеждане на водородни технологии и решения за мобилност в транспорта и други индустриални сектори до 2040 г., тъй като много страни се стремят да станат въглеродно неутрални до средата на този век, съобщава Bloomberg.
Вторият по големина конгломерат в Южна Корея има за цел да предлага само екологични нови търговски превозни средства, като автобуси и камиони, до 2028 г., като по този начин компанията ще се превърне в първото дружество в света, постигнало това в толкова кратък срок, изтъква Юсин Чън, председател на групата.
Hyundai също така работи върху някои концептуални решения за водородна мобилност, които биха могли да се използват в пристанища или при трамваите.
„Нашата цел е да въведем широк спектър от решения за мобилност на базата на водорода до 2040 г.“, изтъква Чън, добавяйки: „Това ще включва леки автомобили, превозни средства със специално предназначение, влакове, кораби и градска въздушна мобилност. Искаме също така да разширим използването на водородни горивни клетки в различни области, включително при роботите и екологичните генератори".
Автомобилното звено на групата Hyundai Motor Co. се стреми да стане въглеродно неутрално до 2045 г., като прекрати производството и продажбата на превозни средства, използващи изкопаеми горива, на големите пазари до 2040 г. Конгломератът инвестира в превозни средства и системи с водородни горивни клетки, като първият подобен модел беше представен през 2013 г.
Групата планира да представи своето ново пътническо превозно средство с горивни клетки през 2023 г., последвано от водороден SUV през 2025 г.
Hyundai също така планира да пусне в продажба трактор, който в момента се изпробва в Калифорния, като се очаква машината да дебютира през 2023 г.
Концернът е продал общо 5300 превозни средства с горивни клетки през първите седем месеца на тази година, като притежава цели 51% от световния пазар, според изчисления на SNE Research.
Hyundai Motor вече представи някои концептуални решения за мобилност, които работят с горивни клетки. Едно от тях е автономен дрон за транспортиране на различни товари, който се захранва с водород и предлага пробег от 1000 километра с едно зареждане.
Групата също планира да предостави своите решения за горивни клетки на енергийния сектор, включително електричество и отопление на сгради, градски източници на енергия и електроцентрали.
„Силно вярваме, че са необходими технологии и продукти за батерии и горивни клетки, за да се премине към мобилност с нулеви емисии“, изтъква Чън. "Борбата с изменението на климата и преминаването към възобновяема енергия няма да бъде завършена без водород“, добавя той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?