Германският разработчик на лагери Schaeffler и компанията за автономни технологии Mobileye се обединяват в проект за роботизирана маршрутка, който ще съчетае инженерния опит на базирания в Бавария концерн с иновационния дух на израелското дружество в областта на автономните системи, съобщава Automotive News Europe.
Персонализираната платформа за превозни средства ще бъде налична на пазара от 2023 г. и ще комбинира модулната платформа на Schaeffler с подвижно шаси със системата за автономно управление Drive на Mobileye.
Относно компонентите при кормилната уредба и задвижването Schaeffler ще предлага разнообразие от варианти, от обикновен задвижващ механизъм до използването на четири „ъглови модула Schaeffler“, които биха могли да бъдат интегрирани въз основа на изискванията на клиента.
Тези модули позволяват ъгъл на завиване до 90 градуса и са разработени с цел серийно производство и възможност за разрастване. Те включват мотор на главината на колелото, включително въздушно окачване, което дава възможност за понижаване височината на превозното средство.
Ъгловите модули включват също изпълнително устройство (актуатор) за електромеханичната кормилна уредба и спирачите.
Системата Drive, от друга страна, предлага две независими подсистеми (камери и радари плюс лидарни сензори).
Технологията за картографиране Road Experience Management AV на Mobileye позволява внедряване на географски характеристики, благодарение на патентовани AV карти на глобалните пътни мрежи. Тези карти се актуализират непрекъснато и автоматично, като се използват данни, събрани от системи за подпомагане на водача за масовия пазар.
Schaeffler проучва концепция за автономно задвижване в продължение на няколко години, споделя пред Automotive News Europe Матиас Зинк, главен изпълнителен директор на компанията.
„Когато обсъждахме стратегията, се запитахме дали наистина искаме да направим всичко сами“, изтъква той. „Ще разглеждаме ли радари, лидари и софтуер на най-високо ниво или по-скоро започваме отдолу нагоре и казваме, че ще разработваме мащабируемата платформа с батерия, с кормилни елементи и ще поемем определена отговорност“, добавя Зинк.
По неговите думи остава въпросът кой ще изгражда купето и шасито и дали ще се включи трета страна, която да се нагърби с част от производството.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0