Над 100 компании и бизнес групи, включително американският автомобилен концерн Ford Motor Co., германската група BMW AG и японският производител на автомобилни части Denso, се споразумяха за установяване на общи стандарти за използваните батерии за електрически превозни средства, съобщава Nikkei Asia Review.
Този ход може да се окаже крайъгълен камък в стремежа на индустрията към създаване на развит вторичен пазар за употребявани батерии за електромобили, както и за употребявани електрически превозни средства. Това от своя страна би могло да насърчи използването на електрически превозни средства като цяло.
Стандартите са разработени от Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) и се предвижда да бъдат достъпни за търговска употреба до 2022 г. Към момента не съществуват широко приети стандарти за оценка на използвани батерии за електромобили.
Членовете на MOBI също включват японските Honda Motor и търговската къща Itochu, както и Европейската комисия (ЕК), което повишава възможността правилата на инициативата да придобият глобален мащаб.
Текущите опции за използваните батерии за електромобили включват оставянето им в автомобила, когато се препродава, използването им в други превозни средства или повторното им използване за съхранение на енергия в домашни условия.
Батериите губят своята ефективност, колкото по-често се презареждат, като употребяваните електромобили обикновено се продават без каквато и да било проверка на състоянието на батерията.
„Трудно е да се определи цената на електромобил втора употреба поради трудността да се определи състоянието на батерията“, споделя базиран в Токио търговец на употребявани автомобили.
Батерията е най-скъпият компонент в един електромобил, който представлява около 30% от цената му. Но трудностите при оценката на състоянието на батериите водят до извода, че цената на употребявана електрическа кола се основава на други фактори, като например популярността на модела.
Съгласно стандартите, предложени от MOBI, данните за всеки електромобил ще се записват с помощта на блокчейн технология, включително възраст, пробег, промени в температурата на батерията и напрежението на батерията. След това тези данни ще се използват за оценка на състоянието на батерията и за изготвяне на крайна цена.
Пазарът на електромобили продължава да расте. LMC Automotive прогнозира, че глобалните продажби в сегмента ще се увеличат 13 пъти до 28,91 милиона броя през 2030 г. спрямо данните за 2020 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?