Недостигът на чипове в глобален мащаб разтърси и класацията на най-продаваните модели автомобили в Европа, като в битката за първото място има нов, изненадващ победител - малкият SUV Peugeot 2008 на Stellantis, става ясно от данни на JATO Dynamics.
В същото време дългогодишният лидер в подреждането Volkswagen Golf изпада от топ 10 през октомври, след като за септември моделът се смъкна до четвърто място, изпреварен от Model 3 на Tesla, Renault Clio и Dacia Sandero.
Peugeot 2008, който направи своя пазарен дебют през 2019 г., се предлага както с двигател с вътрешно горене, така и като изцяло електрическа версия. През октомври от този модел са продадени 18 109 броя.
Автомобилните производители приоритизират през последните месеци производството на модели с по-висок марж и такива, които биха намалили техния въглероден отпечатък поради глобалния недостиг на компоненти и затягащите се регулации относно изменението на климата. Поради тази причина водещите модели при продажбите в Европа са кросоувъри и SUV автомобили, чиито цени са значително по-високи от превозните средства тип хечбек или седан. Същевременно расте и популярността на изцяло електрическите и плъгин хибридни автомобили, докато бензинът и дизелът продължават да отстъпват пазарен дял.
През октомври са продадени само 11 174 коли Volkswagen Golf, което представлява 59 процента спад спрямо октомври 2020 г. Единственият представител на Volkswagen в топ 10 за миналия месец е малкият SUV T-Roc, който заема девето място с 12 116 продажби.
JATO
Слабото представяне на Volkswagen се дължи до голяма степен на проблемите при производството и забавянията в завода във Волфсбург, най-голямата монтажна автомобилна фабрика в света, където се сглобява и Golf.
Peugeot 2008 е следван от други три френски модела - Renault Clio, Dacia Sandero и Peugeot 208.
Интересното е, че Peugeot 2008 не заема първото място във Франция при продажбите през октомври, завършвайки на четвърто място. Той беше победен от Peugeot 208.
Само един модел в топ 10 отчита ръст на годишна база през октомври - Fiat 500, който тази година изживява своя ренесанс с пускането на изцяло електрическа версия. Продажбите при този модел достигат 12 555 броя през миналия месец, което представлява 12-процентно увеличение спрямо октомври 2020 г. Fiat 500 се нарежда на шесто място, следван от Fiat Panda.
Общо в топ 10 Stellantis участва с шест модела, следван от Renault с три (Renault Clio, Dacia Sandero и Renault Captur). Ford и Volkswagen са с по един модел.
Въпреки впечатляващия успех за октомври Stellantis и Renault трябва да увеличат своите усилия, за да настигнат Volkswagen по отношение на годишните продажби. От началото на годината Golf остава пазарен лидер в Европа със 186 444 продажби, което е с 22 000 броя повече спрямо втория в класацията Toyota Yaris. Peugeot 2008 е пети, а Fiat 500 – десети.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 4 години Трето вместо Голф минаха на ID-платформите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години първо , ако бехте направили завода си за шкоди в БГ немаше да е тази класация ... и второ , вече номерът с манипулирането на изгорелите газове от дизелите вече не върви ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар