Британският премиер Борис Джонсън ще представи своите планове за драстично разширяване на мрежата от зарядни станции за електромобили в Обединеното кралство с хоризонт до 2030 г., когато правителството на страната се очаква да забрани продажбите на нови бензинови и дизелови превозни средства, съобщава Bloomberg.
Целта на предложението на Джонсън е да се добавят по 145 хил. зарядни пункта годишно към наличната мрежа до края на това десетилетие, надграждайки наличните към момента 250 хил. устройства, инсталирани в домовете и на обществени места.
Великобритания може да се похвали с една от най-големите зарядни мрежи в Европа, но добавянето на нови станции се извършва с по-бавен темп в сравнение с налагането на електрическите автомобили. Мерките на Джонсън ще ускорят инсталирането на зарядни пунктове, усвоявайки част от 620-те млн. паунда, предвидени за финансиране на британския преход към електрическа мобилност, които правителството предвиди през октомври в своята стратегия за въглероден неутралитет.
„Ще изискваме новите жилища и сгради да разполагат със зарядни устройства за електромобили“, става ясно от речта на британския премиер, който се очаква да говори в понеделник пред CBI, най-голямата бизнес група в страната.
Финансирането на разширението на зарядната инфраструктура на Великобритания има за цел да отговори на критиките, че страната не разполага с необходимия брой станции, с който да отговори на темпа на въвеждане на електрически превозни средства, докато наличната инфраструктура не е надеждна.
Повече от 5,2% от 26 хил. обществени зарядни станции в Обединеното кралство не са използвани, според проучване на Channel 4 и приложението Zap-Map. Изследването показва, че 10% от инсталираните бързи зарядни станции, които се използват предимно при по-дълги пътувания, не работят.
„Това е проблем, който трябва да се реши“, изтъква Мелани Шуфълботам, съосновател на Zap-Map. „Когато говоря с мрежовите оператори, те знаят колко е важна надеждността и че това е нещото, което търсят шофьорите на електромобили“, добавя тя.
Британското правителство също така обяви нова тригодишна програма в размер на 150 млн. паунда под формата на кредити за малкия бизнес и за иновации. Част от средствата ще подкрепят екологичните технологии, докато други са насочени към повишаване на уменията на работниците.
„Инвестираме в нови проекти за генериране на водород чрез вятъра енергия“, показва още документа с подготвената реч на Джонсън.
Кабинетът на премиера се очаква да прокара законопроекта за разширение на зарядната инфраструктура в парламента до края на годината.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
преди 4 години А електрика откъде ще осигурят? С ветрени мелници и фотки на лунна светлина? Та те нямат готова електроенергетика за масовото преминаване към електрокари. Защо навремето електрокарите замениха с мотокари? И ги оставиха само там, където действително е наложително - примерно в затворени помещения. Гонят Михаля, хубаво. Но защо всички трябва да гоним Михаля? Не е ли време да преместим орбитата на Луната, че е започнала да се отдалечава от Земята и това ще доведе до истинска катастрофа? Или още не са се сетили за това? Първо ще изтрепем кравите, а после и хората, защото забавят въртенето на Земята и влияят върху лунната орбита... отговор Сигнализирай за неуместен коментар