Навлизането на софтуера в превозното средство принуди автомобилната индустрия да се развива в тази посока, за да бъде в крак с технологичните изисквания на потребителите. Едно от най-големите предизвикателства пред сектора е глобалният преход към автономни превозни средства, който изисква от концерните да станат по-гъвкави и по-фокусирани върху научноизследователската и развойна дейност: накратко – да заприличат повече на софтуерни компании, пише Automotive News Europe.
И докато утвърдените технологични гиганти и някои бързо развиващи се стартъпи се стремят да прекроят автомобилната индустрия и да стимулират иновациите при автономните превозни средства, традиционните автомобилни производители имат нещо, което дори най-амбициозните, добре финансирани технологични разработчици нямат: десетилетия на практика в изграждането на автомобили.
Николай Мартин, вицепрезидент „Автоматизирано шофиране“ в BMW Group, твърди, че германският автомобилен производител разполага с богат опит в разработването на софтуер.
„Открихме потенциала на дигитализацията и дигиталните продукти и услуги доста рано, представяйки BMW ConnectedDrive 2005,” посочва Мартин, който отговаря за интегрирането на системите за подпомагане на водача и автономното шофиране. „Тъй като софтуерът също играе много важна роля, когато става въпрос за автономно шофиране, ние проектираме, внедряваме и интегрираме софтуерната платформа предимно вътрешно, но също така си сътрудничим с партньори, които най-добре отговарят на нашите изисквания“, добавя тя.
Мартин изтъква, че тази стратегия осигурява на BMW много добър контрол и му позволява да контролира веригата на стойност при автономните технологии.
„Това особено помага за оптимизиране на автоматизираните системи за шофиране по тази верига, но също така и за препроектиране и прилагане на софтуерната рамка с течение на времето“, допълва той.
Автомобилният производител вече разполага с около 40 функции за подпомагане на водача в своите превозни средства, които обхващат всичко - от управлението на дългите светлини до интелигентния круиз контрол.
Електрическият iX е първият модел на BMW, който предлага автоматизирани функции за шофиране и паркиране, базирани на нов технологичен инструментариум, с индивидуални автоматизирани асистиращи функции, които се активират според съответните ситуации.
„Основният преход беше свързан с това да се премине от хардуерна ориентация към софтуерна и да се изпълни подходящото внедряване“, споделя още Мартин. "Това означава да се стремим да работим по цялата верига на стойност за софтуера от самото начало. Това от своя страна означава по-ориентиран към софтуера подход към веригата на стойност", допълва вицепрезидентът.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
преди 4 години За да успеем в борбата с климатичните промени личните автомобили трябва да бъдат забранени, но никой политик не смее да го изрече, защото ще го разпънат, защото милиони работни места отиват в киреча и хората се лишават от основно удобство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар