Ръководителят на Daimler Truck Мартин Даум очаква глобалният недостиг на чипове да изтрие от приходите на германския концерн няколко милиарда евро през тази година, като сподели мнение, че проблемът ще се задържи и през следващата година.
Най-големият производител на търговски превозни средства в света, който ще бъде отделен от Daimler AG на 10 декември, очерта мярка за намаляване на разходите, насочена към повишаване на маржа на печалбата, докато се опитва да се пребори с недостига на чипове, който помрачава глобалната автомобилна индустрия, съобщава Automobilwoche.
Според Даум този проблем ще окаже „значителен финансов удар“ върху компанията.
„Това е огромна сума“, изтъква той пред Automobilwoche, като подчерта спада в продажбите като последица от този дефицит.
„Имаме и много превозни средства, които престояват във фабриките, тъй като им липсва само една част. Техните доставки ще са с приоритет, тъй като тези превозни средства вече са продадени“, изтъква Даум.
Той също така каза, че проблемите с доставките вероятно ще продължат през 2022 г.
В началото на ноември Daimler Truck и TotalEnergies подписаха споразумение за съвместен ангажимент за декарбонизация на товарните превози в рамките на Европейския съюз (ЕС). Партньорите заявиха желанието си да си сътрудничат в разработването на екосистеми за тежкотоварни камиони, задвижвани с въглерод, с намерението да демонстрират привлекателността и ефективността им и с амбицията да играят водеща роля в създаването на необходимата инфраструктура за този вид транспорт.
Сътрудничество между двете компании включва различни теми, свързани със снабдяването и логистиката, както и създаване на станции за зареждане с водород, разработване на камиони с водородни горивни клетки и др.
През октомври акционерите на германската група Daimler AG подкрепиха план за разделяне на бизнеса с луксозни коли на концерна и този с тежкотоварни превозни средства. Този ход има за цел да помогне на бизнеса да реагира по-адекватно на специфичните за сектора трендове като електрификацията и автономните технологии, като разделянето ще прекрати повече от половинвековното съвместното съществуване на двете звена под един покрив.


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина