Японският технологичен концерн Panasonic ще започне търговско производство на батерии за американския производител на електрически превозни средства Tesla Inc. на фона на досегашните затруднения с въвеждането в експлоатация на своя нов завод в САЩ, Компанията ще произвежда енергийни клетки за батерии в Япония, където разполага с голям набор от квалифицирани инженери, съобщава Nikkei Asia Review.
Основното предизвикателство за Panasonic е да увеличи производството, като същевременно държи под контрол разходите.
Батерията 4680 на японския разработчик е с диаметър 4,6 см, повече от два пъти по-голям от диаметъра на предишния модел. Дължината на батерията е 8 см. Основното ѝ предимство е, че може да се произвежда евтино и ефективно. Заводът на Panasonic в Кинокава, префектура Уакаяма, ще стартира операциите с пробна производствена линия по-късно тази година. До 2012 г. фабриката произвежда литиево-йонни батерии за персонални компютри и мобилни телефони.
Компанията избра завода в Уакаяма заради проблемите около своята „Гигафабрика 1“ в Невада, САЩ, където трябваше да стартира производството на батерии за най-големия електромобилен концерн в света. През 2014 г. компанията се съгласи да построи завода заедно с Tesla, където да се произвежда батерията 2170 EV. Заради трудностите около този завод около 350 инженери са били изпратени от Япония, за да помогнат за разработките. Общо четири години бяха нужни, преди да стартира масовото производство, като общата цена на проекта надхвърля 300 млрд. йени (1,8 млрд. долара).
Председателят на Panasonic Казухиро Цуга, припомни, че „само опитни японски инженери могат да коригират производствените мощности“.
Съоръжението в Уакаяма е близо до завода на Panasonic в Осака, неговата производствена база за електромобилни батерии, както и до съоръженията за научноизследователска и развойна дейност.
„Това е добро място за нас да проверим за грешки в масовото производство“, споделя служител. С новата батерия Panasonic иска да ускори плавно производството.
Литиево-йонните батерии разполагат с голям капацитет за съхранение на енергия, но техните компоненти са направени от запалими материали. „Направата на по-дебела цилиндрична батерия означава улавяне на повече топлина в центъра на батерията“, коментира Нобору Сато, професор в Институтита за иновации към Университета в Нагоя. „Това увеличава риска от по-бързо разграждане“, добавя той.
През 2021 г. Panasonic създаде тестова линия в Япония за разработването на т.нар. формат 4680, който е 4,6 см широк и 8 см висок. Според Tesla тази батерия ще съхранява повече енергия и ще намали наполовина разходите за производство.
„Разработихме батерията поради силното желание на другата страна и смятаме, че това може да доведе само до по-здрави отношения“, изтъква ръководителят на звеното за батерии Казуо Таданобу.
Panasonic се стреми да задълбочи отношенията си с Tesla, докато американската компания се опитва да диверсифицира своите доставки отвъд японското дружество , сключвайки договори с южнокорейската LG Energy Solution, собственост на LG Chem, и китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина