Индия планира да използва метода за смяна на батериите на електрическите автомобили вместо да развие мащабна зарядна инфраструктура, докато обмисля как да стимулира налагането на по-екологични превозни средства по своите пътища. Много от големите индийски градове оглавяват класациите за мръсен въздух, като страната търси начини да се справи с ефектите от човешката дейност, пише Bloomberg.
„Имайки предвид ограниченията при пространство в градските райони относно изграждането на зарядни станции, ще бъде изготвена политика за смяна на батерии и ще бъдат формулирани стандарти за оперативна съвместимост“, каза финансовият министър Нирмала Ситараман без да навлиза в подробности.
Частният сектор ще бъде насърчаван да разработва „устойчиви и иновативни бизнес модели за батерии или за енергия като услуга“, с което ще се подобри цялостната ефективност на електромобилната екосистема, посочва тя.
Изваждането на изтощена батерия за електромобил и замяната ѝ с нова, за разлика от презареждането на същата батерия, все още е концепция, която е популярна най-вече в Китай.
Тази технология беше тествана от Tesla, но в крайна сметка беше изоставена за сметна на зарядните станции.
Все пак смяната на батериите има някои големи предимства, а именно бързината и удобството. Видеоклиповете в YouTube показват, че смяната на батериите се извършва за по-малко от 10 минути. Недостатъците на този метод включват високите разходи за пускане на услугата - изграждането на автоматизирана станция за смяна може да струва 10 пъти повече от създаването на бързозарядна станция, като цената на батериите също накланя везните към презареждането.
Но Индия, която изостава от други големи автомобилни пазари като Китай и Европа в налагането на екологични превозни средства, трябва да навакса бързо. Делът на електромобилите от общите продажби в страната възлизат на едва 1% срещу 30% в някои китайски градове. Оскъдната зарядна мрежа и високите цени – в страна, където средният годишен доход е под 2000 долара – възпрепятстват по-широкото навлизане на електромобилите.
„Политиката за смяна на батерии може да бъде голям стимул за всички стартиращи компании, които вече работят в това пространство“, изтъква Раджив Сингх, партньор в Deloitte India.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора