Италия ще предостави стотици милиони евро подкрепа на автомобилния концерн Stellantis за изграждането на фабрика за батерии в Южна Италия, заяви министърът на индустрията Джанкарло Джорджети, цитиран от Ройтерс.
„Убедени сме, че Stellantis трябва да продължи да работи в Италия и гигантската фабрика в Термоли, която (Рим) ще подкрепи с 369 милиона евро, демонстрира тези наши намерения“, изтъква Джорджети пред всекидневника Il Sole 24 Ore.
Според него италианското правителство вероятно ще одобри още в петък пакет от 1 млрд. евро годишно – за поне три години – насочен към стимулиране закупуването на нискоемисионни превозни средства и преоборудването на заводи за производство на електромобили.
От Stellantis посочват, че стратегията на компанията ще бъде подкрепена от пет завода за батерии в Европа и Северна Америка.
Тригодишният правителствен план включва стимули и финансова подкрепа за преоборудване на заводите и подготовката им за производство на по-екологични модели, изтъква Джорджети.
Споразумението между Рим и Stellantis все още не е окончателно, но в интервю в неделя Джорджети заяви, че скоро ще бъде подписан договор за бъдещия завод за батерии.
Stellantis, която управлява около дузина заводи в Италия, е засегната особено силно от пандемията от коронавирус и недостига на компоненти.
Въпреки че новите мерки целят да пренасочат италианското автомобилно производство към електрически превозни средства, Рим все пак ще подкрепи производството на някои бензинови, дизелови и хибридни автомобили.
„Подпомагането само на електрическия сегмент означава да направим услуга на чуждестранните производители на автомобили“, коментира Джорджети пред Il Sole 24 Ore. "Също така трябва да насърчаваме покупките на по-евтини превозни средства от не толкова заможните хора", добавя той.
Италия изостава в производството на електромобили, тъй като правителството лобира пред Европейския съюз (ЕС) да отмени датата за забрана на продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене в опит да подкрепи местните компании за суперавтомобили Ferrari и Lamborghini, които остават силно зависимо от изкопаемите течни горива.
Автомобилната индустрия в Европа се сблъсква с безпрецедентна поредица от месечни спадове на регистрациите на нови автомобили поради продължаващия недостиг на компоненти. Продажбите на нови коли се свиват с 2,4% през януари до 822 423 превозни средства, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво