Германският автопроизводител Mercedes-Benz се надява да въведе трето ниво на автономност при своите автомобили, продавани в САЩ, още тази година, след като през 2021 г. компанията си осигури сертифициране на технологията в Германия, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус.
„Нашата цел е да внедрим технологията тази година“, заяви Калениус пред журналисти в четвъртък по време на обявяването на финансовите резултати а Mercedes за 2021 г., съобщава Automotive News Europe.
По думите на Калениус Mercedes провежда тестове в САЩ и преговаря с властите. Той не предостави повече подробности по темата, но добави, че се надява технологията да бъде предлагана в широк мащаб.
Mercedes беше първият автомобилен производител, който получи разрешение от германския автомобилен регулатор за експлоатация на своята система, известна като Drive Pilot, предлагаща трето ниво на автономност при шофиране.
Системата Drive Pilot се включва при скорост до 60 км/ч по определени пътища в Германия. Тогава водачът може да свали ръце от волана и да извършва друга дейност, която не е свързана с шофирането.
Mercedes планира да предложи новата версия на S-Class в Германия с Drive Pilot през първата половина на 2022 г., като същата функция ще бъде налична и при напълно електрическия седан EQS, изтъква Калениус. Той добави, че компанията преговаря и с китайските власти за въвеждането на системата.
Надпреварата при автономните технологии
Трето ниво на автономно управление означава, че водачът може да предостави управлението на превозното средство на компютъра, но трябва да е готов да поеме отново контрол, когато бъде необходимо.
Това ниво се разглежда като ключов праг в надпреварата за разработване на напълно самоуправляващи се автомобили, като повдига важни въпроси за това дали водачът или автомобилният производител носи отговорност в случай на инцидент.
Редица автомобилни концерни се отказаха от използването на термина или заявиха, че ще преминат направо към по-високи нива на автономност, при които автомобилът има пълен контрол.
Първите три нива на автономност (0,1 и 2) се класифицират като „системи за подпомагане на водача“, докато нивата от 3 до 5 се считат за „автономни системи за шофиране“.
Други концерни също се опитват да си издействат разрешително за експлоатация на системи от трето ниво на автономност. Honda пусна на японския пазар през март 2021 г. Legend Hybrid EX, оборудван с Honda Sensing Elite, пакет от технологии за подпомагане на водача.
Audi беше един от първите концерни, който интегрира подобна опция в своя седан A8 през 2017 г., но през 2020 г. прекрати опитите да наложи системата в Европа и САЩ.
Медиите съобщават, че BMW планира да пусне Series 7 с трето ниво на автономност през тази година. През декември Stellantis заяви, че ще въведе технология, разработена в партньорство с BMW, в своите автомобили до 2024 г.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан