Електрическите камиони в рамките на Европейския съюз (ЕС) вероятно ще достигнат паритет с дизеловите тежкотоварни превозни средства по отношение на цената до 2025 г., като през това време общите разходи при първите значително ще намалеят, съобщава Automobilwoche, цитирайки доклад на консултантската фирма BCG.
В същото време водородните камиони ще постигнат подобен паритет до 2030 г.
Въпреки това повечето европейски оператори на автопаркове остават силно скептични относно разходите за електрически камиони.
„Само 16% от клиентите, анкетирани от BCG, планират да закупят електрически камиони през следващите десет години“, изтъкват анализаторите. „Основните причини остават много високите разходи за закупуване, липсата на зарядна мрежа и дългото време за зареждане“, добавят те.
Един средностатистически електрически камион струва от три до четири пъти повече от съответния дизелов аналог. Зареждането на 1000-киловатова батерия в т.нар. супербързи зарядни станции отнема около 8 часа.
За да стимулират търсенето на такива камиони, Daimler Truck, Volvo Trucks и Traton планират да създадат и управляват 1700 зарядни станции в Европа в рамките на пет години.
Според BCG глобалните продажби на камиони ще се върнат към нивата от преди коронавируса едва през 2025 г. Компанията очаква обемът на продажби да достигне 3,3 млн. броя през 2030 г. За Европа анализаторите прогнозират 400 000 продажби, от които 32% ще представляват електрически аналози, а 19 на сто – водородни камиони.
В началото на март американското Министерство на енергетиката публикува проучване, според което до 2035 г. цената на средно- и тежкотоварните превозни средства в САЩ ще бъде равна или по-ниска от тази на дизеловите аналози.
До 2030 г. почти половината от тези електрически камиони ще бъдат по-евтини за придобиване и за поддръжка от дизеловите превозни средства, съобщава Electrek.
В същото време енергийното министерство очаква малките камиони да предлагат по-ниски разходи още преди края на това десетилетие.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц