Германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA) остро разкритикува плановете на министъра на икономиката Роберт Хабек за прекратяване на държавните субсидии за плъгин хибридни превозни средства в края на 2022 г.
„Планът за постепенното спиране на финансирането за плъгин хибриди застрашава разширяването на електрическата мобилност в и без това напрегнатото време и игнорира реалностите относно живота на потребителите в Германия“, изтъква Хилдегард Мюлер, президент на VDA, цитирана от Automobilwoche.
Според нея на фона на „напълно неадекватно развита зарядна инфраструктура“ плъгин хибридите създават доверие сред потребителите по пътя към електрическата мобилност. „При тях няма опасения относно пробега на дълги разстояния“, изтъква още Мюлер.
Автомобилната индустрия представи конструктивни предложения за по-нататъшното развитие на субсидиите. Германия е най-големият автомобилен пазар в Европа, като автомобилната индустрия представлява важна част от икономиката на страната.
„Прилагането на настоящите планове би било решение срещу потребителите, срещу налагането на електрическата мобилност и в крайна сметка срещу Германия като бизнес локация. Държавните субсидии са важен стимул за мотивиране на хората да се запознаят с електрическата мобилност и да я подкрепят. Тези субсидии работят, както се вижда от данните за продажбите“, добавя Мюлер.
„Доверието е загубено“
Мюлер разкритикува и мярката, според която плащането на субсидии трябва да остане обвързано с датата на регистрация на превозното средство. Това е "допълнително решение" срещу потребителите, категоричен е президентът на VDA. При такъв фундаментален въпрос относно инвестиционното решение сигурността на планирането е от решаващо значение.
„Не е разумно поради възможно забавяне на доставката – също в резултат на ефектите от войната в Украйна – да се приеме, че има риск да се наложи потребителите да плащат допълнително няколко хиляди евро. Много хора са възпрепятствани да се доверят на електрическата мобилност, защото доверието е загубено преждевременно", подчертава Мюлер.
Според нея Германия трябва да приеме мярка за осигуряване на субсидии за регистрирани автомобили с минала дата.
Германското министерство на икономиката иска субсидиите за плъгин хибриди, които комбинират електрически двигател и двигател с вътрешно горене, да бъдат спрени в края на 2022 г. Предложенията от министерството на Робърт Хабек все още не са съгласувани в рамките на правителството.
В коалиционното споразумение се посочва, че финансирането на електрически превозни средства и плъгин хибриди модули трябва да бъде фундаментално реформирано, така че от 1 януари 2023 г. да се прилага само за превозни средства, които имат доказан положителен ефект върху климата.
Парламентарната група на свободните демократи се обяви против плановете на министерството на икономиката. Говорителят по въпросите за транспорта на парламентарната група Бернд Ройтер заяви, че според коалиционното споразумение всички партии от кабинета са се съгласили да поддържат субсидията за иновации при хибридните превозни средства. „Няма причина сега да се отдръпваме от това споразумение. Всяко превозно средство, което може да се движи с електричество, допринася за постигането на климатичните цели“, изтъква Ройтер. „Трябва да направим прехода към такива превозни средства възможно най-привлекателен и да популяризираме тези автомобили“, добавя той.
Президентът на Асоциацията на международните автомобилни производители VDIK Райнхард Зирпел също разкритикува плановете на икономическото министерство.
„Прекратяването на финансирането за плъгин хибриди би забавило налагането на електромобилността и би затруднило постигането на целите за климата“, посочва Зирпел.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират