Това, което се случва в Украйна, е една ужасяваща война, изтъква главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Volkswagen Group Херберт Дийс в интервю за американската телевизия CBS.
„Оттеглянето на Volkswagen от Русия беше изключително трудно решение, защото разполагаме с около 7000 работници там – лоялни хора, които работят за нас в Русия“, признава ръководителят на групата. „Имаме три завода там. Имаме и дългогодишни клиенти, така че това беше много трудно решение. Но широките санкции са може би единствените мерки, към които трябва да прибягаме в момента, защото това, което виждаме в Европа, е една наистина ужасяваща война“, добавя той.
Все още е много трудно да се осъзнае напълно ситуацията в Русия на фона на продължаващата война в Украйна. Много неща зависят от преговорите, добавя германецът.
Заводът в Синдзян-уйгурския автономен регион
В района на фабриката на Volkswagen се намират лагери за „превъзпитаване“ на уйгурското население, като Пекин продължава да търпи критики на международно ниво заради отношението си към тюркското малцинство. Според Дийс служителите на Volkswagen в този район уверяват компанията, че не е налице принудителен труд и че тези хора се третират по един и същ начин в завода.
Електрификация на групата
По думите на главния изпълнителен директор на Volkswagen е нужно светът да бъде декарбонизиран, защото климатичните промени са факт. „За да декарбонизираме автомобилния сектор, единственият възможен начин е електрификацията“, изтъква той.
Дийс признава, че това е голямо предизвикателство. „В исторически план няма много примери за компании от стария свят, които показват, че могат да бъдат успешни и в новия свят“, признава той.
Новите конкуренти в сектора са особено голямо предизвикателство за Volkswagen, добавя Дийс. Според него именно технологичните компании, като Apple, представляват най-голяма заплаха за традиционните автопроизводители.
Tesla
Компанията на Илон Мъск е „доста напред“ и продължава да расте бързо, посочва Дийс. По думите му американският концерн поема повече рискове, отколкото Volkswagen може да си позволи. „Сега той построи завод край Берлин. Мисля, че е много здравословно за нас да имаме такъв конкурент“, добавя ръководителят на Volkswagen.
Volkswagen и САЩ
На американския пазар е трудно, признава Дийс. „Трябва да приема факта, че загубихме позиции тук. Мисля, че не подходихме достатъчно сериозно към американския потребител. Опитахме се да продаваме европейски продукт в САЩ“, посочва ръководителят на германската група.
Според Дийс във Volkswagen са се водили дискусии относно възможността за оттеглянето на компанията от американския пазар, тъй като тя губи пари там. „Въпреки това оставаме“, добавя германецът.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?