Германската група Volkswagen, най-големият производител на леки коли в Европа, запазва перспективите си за текущата година, след като глобалната производствена мрежа помогна на компанията да компенсира прекъсванията във веригите на доставка, причинени от войната в Украйна и пандемията от коронавирус, съобщава Ройтерс.
Международните автоконцерни, подобно на представителите на много други индустрии, се сблъскаха с недостиг на ключови части в резултат на ограничителните мерки, наложени в Азия заради коронавируса, и заради руската инвазия в Украйна.
Volkswagen каза, че очаква продажбите да нараснат с 8-13% през 2022 г., като маржът на оперативната печалба вероятно ще бъде 7-8,5%. Според групата именно нейната глобална мрежа ѝ позволява да маневрира в различните региони, когато става въпрос за производството.
„Като истинска глобална компания, ние разполагаме с обширни производствени мощности на всички основни пазари за растеж и продажби по целия свят“, изтъква от своя страна главният изпълнителен директор Херберт Дийс.
Въпреки положителните резултати Дийс предупреждава, че конфликтът в Украйна и огнищата на коронавирус продължават да оказват негативно влияние върху индустрията, като компанията не може да предвиди напълно въздействието им.
Volkswagen, който се подготвя да листне своята марка луксозни автомобили Porsche AG чрез първично публично предлагане (IPO) по-късно тази година, заяви, че все още очаква предлагането на чипове да се подобри през второто полугодие.
Концернът отчете приходи от продажби в размер на 62,7 млрд. евро за първите три месеца на годината, което е с 0,6% повече спрямо същия период на 2021 г.
Volkswagen се сблъсква с проблеми и на китайския пазар, където редица градове въведоха нови блокади заради огнищата на коронавирус. В края на март компанията спря някои производствени линии в завода си в Шанхай поради затруднения при набавянето на нужните части.
Проблемите във веригите на доставка принудиха Volkswagen да отложи пазарния дебют на своя електромобил ID.5 с един месец до първата седмица на май. ID.5 се произвежда в завода на Volkswagen в Цвикау, където дейността на компанията беше временно преустановена поради затруднения в доставките, причинени от войната в Украйна.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България