Mercedes-Benz ще предложи Drive Pilot, първата система за автономно шофиране от трето ниво, одобрена за употреба по основните европейски пътища, като опция за моделите S-Class и EQS от 17 май, съобщава Automotive News Europe.
Drive Pilot ще струва 5000 евро за S-Class и 7430 евро за EQS в Германия, информира Mercedes.
Системата позволява на автомобила да поеме контрола върху функциите на шофиране при определени условия, като позволява на водача да прави други неща, като например да отговаря на имейли. Drive Pilot е одобрена за използване на германските магистрали с обща дължина от около 13 хил. км при скорост от 60 км/ч или по-малко, което означава, че основната му употреба ще бъде в задръствания.
Drive Pilot използва разнообразно оборудване - радар, лидар и камери, както и ултразвукови сензори и сензори за влага, за да предоставя данни за пътните условия на компютрите в превозните средства. Системата контролира скоростта, спирането и положението на колата на пътната лента.
Системата може да поиска от водача да поеме контрола върху автомобила по всяко време, което е предпоставка за трето ниво на автономност. Ако водачът не реагира в рамките на 10 секунди, колата ще спре аварийно.
Drive Pilot ще се предлага като опция само в нови автомобили.
През декември Mercedes получи одобрение от германските регулатори за системата, с което изпревари конкуренти като Tesla в надпреварата за осигуряване на сертификат за условно асистирано шофиране.
Сега компанията се стреми да получи подобен сертификат за продажба и употреба на системата в американските щати Калифорния и Невада до края на тази година. Германия остава единствената европейска страна, която позволява движението на коли, снабдени с трето ниво на автономност.
BMW, основният съперник на Mercedes при луксозните коли, се надява тази година да получи одобрение за своята система с трето ниво на автономност, интегрирана в седана 7 Series. Пионерът при електромобилите Tesla от години обещава вграждането на система, която да позволява на водача да свали ръцете от волана, докато превозното средство е в движение, но неговият Autopilot все пак изисква от шофьорите да са в готовност във всеки един момент да поемат отново контрола над колата.
Audi също подготвяше своя A8 за подобна технология, но се отказа от интегрирането ѝ през 2020 г., докато Honda успя да си издейства одобрение в Япония миналата година за употребата на такава система, но в крайна сметка концернът я внедри в ограничен брой автомобили.
Шведската Volvo тества решение, което нарича "безнадзорно автономно шофиране", насочено първоначално за клиентите в Калифорния.
Вторият по големина производител на леки коли в Европа Stellantis обяви, че ще интегрира подобна система в своите модели до 2024 г.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично