Нетната печалба на германския доставчик на автомобилни компоненти Continental AG се свива почти двойно през първото тримесечие спрямо резултата преди година на фона на поскъпващите суровини и увеличените разходи за логистика и енергия, съобщава Nasdaq.
Размерът на нетната печалба на Continental за първите три месеца на годината се понижава до 245 млн. евро от 448 млн. евро година по-рано. Автомобилното звено на концерна регистрира коригирана загуба преди лихви и данъци в размер на 165 млн. евро.
В същото време Continental потвърди своята прогноза за приходите и оперативната печалба за фискалната 2022 г., която беше ревизирана през април.
Консолидираните приходи от продажби на групата нарастват с 8,2% до 9,3 млрд. евро от 8,6 млрд. евро за тримесечието на 2021 г.
Коригираната оперативна печалба се свива с 39,8% до 439 млн. евро спрямо 728 млн. евро преди това. Маржът на печалбата достига 4,7%, което е значително по-малко от отчетените през същия период на 2021 г. 8,5%.
„Увеличаването на цените при доставките и логистиката ни засегна значително през първото тримесечие. Въпреки този съществен насрещен вятър постигнахме добър резултат при бизнеса с гуми”, изтъква главният изпълнителен директор на Continental Николай Зетцер.
continental
Сега групата очаква консолидираните приходи от продажби за 2022 г. да достигнат 38,3-40,1 млрд. долара, а маржът на оперативната печалба – от 4,7 до 5,7%.
„Последното тримесечие беше помрачено от войната в Украйна и нейните значителни ефекти върху и без това високите цени на енергията и напрегнатите логистични вериги, както и стоковите пазари. Освен това мерките за ограничаване на пандемията от коронавирус, особено тези в Китай, оказаха неблагоприятен ефект върху икономическото развитие“, изтъква Зетцер. “С оглед на множеството предизвикателства ние предприехме различни стъпки, за да сведем до минимум въздействието върху печалбата“, добавя той.
Според Катя Дюрфелд, главен финансов директор на групата, коригираният свободен паричен поток през първото тримесечие е отрицателен, като това се дължи главно на по-високите разходи за доставки и натрупването на запаси. „За годината, като цяло, очакваме коригиран свободен паричен поток от около 0,6 млрд. евро до 1 млрд. евро“, посочи Дюрфелд,.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната