Американската компания Tesla Inc. замразява плановете си за продажба на електрически автомобили в Индия, спира търсенето на места за шоуруми и премества част от своя местен екип, след като не успя да се договори с правителството за по-ниски данъци върху вноса, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Решението слага край на дискусии между правителството на премиера Нарендра Моди и най-големия електромобилен концерн, продължили повече от година. Tesla искаше първо да тества пазара чрез продажби на внесени от САЩ или Китай електрически коли.
Индийското правителство обаче настоя компанията да се ангажира с производство на местно ниво, преди да намали митата по внос, които могат да достигнат до 100%.
Концернът си е била поставил като краен срок 1 февруари 2022 г., когато индийското правителство обявява своя бюджет и представя евентуални данъчни промени, за да разбере дали лобирането ѝ има резултат, посочват източниците.
След като правителството не предостави подобна отстъпка, Tesla отложи плановете си за внос на коли в страната.
В продължение на месеци концернът търсеше подходящи обекти за своите шоуруми и сервизни центрове в ключовите индийски градове като Ню Делхи, Мумбай и Бенгалуру, но този план също е изоставен.
Поради тази причина екипът на Tesla в страната е натоварен с ангажименти, които са свързани с други пазари.
Още през януари главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че Tesla "все още трябва да се справи с много предизвикателства“, по отношение на продажбите в Индия.
Но силното търсене на превозни средства на Tesla на други пазари и противоречието около митата по вноса доведоха до промяна в стратегията.
Моди се опита да привлече международните автопроизводители с кампанията „Произведено в Индия“, но неговият министър на транспорта Нитин Гадкари каза през април, че правителството не одобрява вноса на електромобили Tesla, произведени в Китай.
Все пак планът на Моди пожъна частичен успех, след като през януари германският автоконцерн Mercedes-Benz заяви, че ще стартира производството на един от своите електромобили в страната.
В момента индийският пазар е доминиран от японския концерн Suzuki Maruti и местния производител Tata Motors.
В същото време по-скъпите електромобили на Tesla, където минималната цена е 40 000 долара, биха поставили концерна в луксозния сегмент в Индия, който обаче съставлява малка част от общите продажби на фона на ниските доходи на населението.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"