Шведският производител на електромобилни батерии Northvolt AB стана първата европейска компания, която стартира доставки за автомобилни производители през миналата седмица, отразявайки стремежа на Европа да прекъсне своята зависимост от азиатските доставчици, съобщава Bloomberg.
Първите доставки от завода на Northvolt в Шелефтео, Швеция, бяха извършени по график, заяви говорител на концерна. В момента във фабриката работят около 1000 души, добавя говорителят.
Въпреки че доставките на Northvolt бележат успех за региона, който се стреми да обособи независима от външни доставчици индустрия за електромобилни батерии, рязкото покачване на цените на базовите за тези продукти суровини, като литий и кобалт, се превръща в проблем. В продължение на години Китай насърчава по-тесни връзки с миннодобивните компании в Африка и Южна Америка, което потенциално излага производителите от други региони на сътресения в рамките на техните вериги на доставка.
Northvolt, която планира да увеличи производството си до края на годината, наскоро заяви, че си е осигурила повече от 50 млрд. долара в договори от производители на електрически автомобили, включително от BMW AG, Volkswagen AG, Volvo Car AB и Polestar. Според Яспер Вигард, говорител на компанията, общият брой на служителите в Шелефтео вероятно ще достигне 4 хил. в сравнение с предходния план за 3 хил. работници.
В понеделник (16 май) компанията заяви, че е започнала търговско рециклиране на батерии за електромобили в съоръжението Hydrovolt във Фредрикщад, Норвегия, съвместно предприятие със стартъпа Hydro. Hydrovolt е най-големият завод за рециклиране на батерии за електромобили в Европа, с капацитет за обработка на около 25 хил. батерии годишно.
В края на миналата година Northvolt обяви, че е произвела своята първа клетка за батерия за електрически превозни средства във фабриката си в Шелефтео. Компанията, която обяви своята амбиция да прехвърли основните си производствени мощности към Европа от Азия, заяви, че вече си е осигурила договори на стойност над 30 млрд. долара от автопроизводители.
В средата на декември стана ясно, че Northvolt планира да разработи съвместно с енергийната компания Galp Energia SGPS SA завод за обработка на литий в Португалия, за да отговори на нарастващото търсене на този метал от страна на електромобилните концерни. Компаниите заявиха, че ще създадат съвместно предприятие с цел да изградят съоръжение с годишен производствен капацитет от 35 хил. метрични тона литиев хидроксид, които ще покрият търсенето на 700 хил. електромобила.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали