Електрическите автомобили не са единственият ефективен начин да се намалят въглеродните емисии, идващи от автомобилната индустрия. На това мнение е ръководителят на италианското автомобилно лоби, цитиран от Ройтерс.
Други технологии могат да помогнат за декарбонизирането на индустрията, постигайки същите цели по емисиите, докато в същото време запазват работните позиции и ноу-хау в Италия, заяви Паоло Скудиери, председател на италианската автомобилна асоциация ANFIA.
“Имам предвид осезаемия принос, който биогоривата и синтетичните горива, както и водородът, могат да осигурят“, каза Скудиери, добавяйки, че автоиндустрията в Италия вече прави огромни инвестиции във водорода.
Биогоривата и синтетичните горива, наричани е-горива, се разработват, за да позволят използването на модифицирани версии на двигателите с вътрешно горене вместо пълно преминаване към електрически превозни средства.
Скудиери заяви, че изключителното фокусиране върху технологиите на електрическите автомобили, в момента доминирани от азиатски производители, ще изложи 73 хил. позиции на риск в Италия през следващите години, които няма да бъдат компенсирани с около 6000 нови работни места, за които се очаква да бъдат създадени от електрическата мобилност.
Той добави, че около 450 производители на автомобилни части в Италия от общо 2200 рискуват да излязат от бизнеса, тъй като все още не са започнали да пренасочват производството си към електрическите технологии.
Европейската комисия предлага 100% намаление на въглеродните емисии до 2035 г. за индустрията. Целта, която е част от по-голям пакет мерки по климатичните промени, подет миналата година, ще направи невъзможно продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в 27-членния блок.
Европейският парламент ще проведе дебат следващата седмица по редица климатични политики, включително план за ефективна забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
Скудиери заяви, че сред различните политически групи в Европейския парламент няма някаква надделяваща позиция.
„Всеки един вот ще има значение и желанието ми е нашите евродепутати да гласуват, взимайки предвид интересите на страната“, каза още той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни