Електрическите автомобили не са единственият ефективен начин да се намалят въглеродните емисии, идващи от автомобилната индустрия. На това мнение е ръководителят на италианското автомобилно лоби, цитиран от Ройтерс.
Други технологии могат да помогнат за декарбонизирането на индустрията, постигайки същите цели по емисиите, докато в същото време запазват работните позиции и ноу-хау в Италия, заяви Паоло Скудиери, председател на италианската автомобилна асоциация ANFIA.
“Имам предвид осезаемия принос, който биогоривата и синтетичните горива, както и водородът, могат да осигурят“, каза Скудиери, добавяйки, че автоиндустрията в Италия вече прави огромни инвестиции във водорода.
Биогоривата и синтетичните горива, наричани е-горива, се разработват, за да позволят използването на модифицирани версии на двигателите с вътрешно горене вместо пълно преминаване към електрически превозни средства.
Скудиери заяви, че изключителното фокусиране върху технологиите на електрическите автомобили, в момента доминирани от азиатски производители, ще изложи 73 хил. позиции на риск в Италия през следващите години, които няма да бъдат компенсирани с около 6000 нови работни места, за които се очаква да бъдат създадени от електрическата мобилност.
Той добави, че около 450 производители на автомобилни части в Италия от общо 2200 рискуват да излязат от бизнеса, тъй като все още не са започнали да пренасочват производството си към електрическите технологии.
Европейската комисия предлага 100% намаление на въглеродните емисии до 2035 г. за индустрията. Целта, която е част от по-голям пакет мерки по климатичните промени, подет миналата година, ще направи невъзможно продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в 27-членния блок.
Европейският парламент ще проведе дебат следващата седмица по редица климатични политики, включително план за ефективна забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
Скудиери заяви, че сред различните политически групи в Европейския парламент няма някаква надделяваща позиция.
„Всеки един вот ще има значение и желанието ми е нашите евродепутати да гласуват, взимайки предвид интересите на страната“, каза още той.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена