Глобалният недостиг на полупроводници ще продължи през тази и през следващата година., заяви главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Mercedes-Benz Ола Калениус, цитиран от Ройтерс.
"Ситуацията с полупроводниците остава проблематична и ще бъде предизвикателство за индустрията през тази и следващата година", прогнозира Калениус по време на конференцията на Reuters Automotive Europe в Мюнхен.
Според него Mercedes все още изостава значително при поръчките.
Калениус заяви, че в прехода на автомобилната индустрия към електрическа мобилност германската компания ще играе „по-активна роля“ в цялата си верига на доставки до нивото, на което се добиват суровини.
„Ние не спираме до фабриките за батерии... трябва да преминем през цялата верига на стойност“, изтъква Калениус. По думите му въпреки че ще отнеме десетилетие, преди заводите на Mercedes да произвеждат само електромобили, това може да се случи по един подреден начин.
През февруари компанията даде по-предпазливи перспективи за 2022 г., тъй като отчита по-силен насрещен вятър, подкрепен от поскъпващите суровини и продължаващите проблеми на веригите на доставка.
Mercedes заяви, че очаква да продаде „малко повече“ автомобили спрямо обемите за миналата година, като увеличението ще дойде от продажбите на модели с по-висок марж. Тъй като прогнозируемостта на ситуацията при полупроводниците се подобрява, производителят на премиум возилата предупреди, че все още очаква недостиг на някои компоненти в глобален мащаб.
Калениус продължава да развива стратегията на концерна за превръщането му в производител на електромобили, който може да се конкурира успешно с лидера в сегмента в Tesla Inc. Компанията се стреми да пусне в продажба електрически модели във всички сегменти през тази година, което отразява амбицията ѝ да продава единствено електромобили до 2030 г.
Междувременно Mercedes разработва платформа за изцяло електрически модели, която трябва да се появи на пазара през 2024 г. Първият електромобил, който ще излезе на пазара с MMA архитектура, беше показан от компанията само като силует. За момента няма публикувани официални изображения на превозното средство.
"Тази MMA архитектура ще представи ново поколение технологии както от страна на задвижването, така и по отношение на химията на батерията и ефективността", изтъква Калениус пред анализатори в Монако. Платформата ще използва и новата информационно-развлекателна система MBOS.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България