Германската автомобилна група BMW AG одобри началото на програма за обратно изкупуване на акции на стойност до 2 млрд. евро, която трябва да започне през юли, съобщава Ройтерс, цитирайки производителя.
По-голяма част от обратното изкупуване се отнася за обикновени акции на стойност 1,85 млрд. евро, като остатъкът са привилегировани книжа.
Програмата трябва да бъде завършена не по-късно от 31 декември 2023 г., според BMW.
„Изкупуването на акции е доказателство за нашата постоянна финансова сила и стабилна ликвидност. Със силните оперативни резултати и пълната консолидация на нашето китайски дъщерно дружество, BMW Brilliance Automotive Ltd., очакваме да поддържаме стабилна ликвидна позиция. Силният ни инвестиционен рейтинг е важен фактор за успех в нашата трансформация и ние ясно се ангажираме да поддържаме този рейтинг. В допълнение, всички наши акционери – включително служителите – се възползват не само от нашата надеждна дивидентна политика, но и от тази програма за обратно изкупуване на акции, чрез увеличаване на печалбата на акция. Обратното изкупуване на акции предоставя допълнителен инструмент за създаване на стойност за нашите акционери и подчертава нашата дългосрочна сила на капиталовите пазари“, изтъква Николас Петер, член на УС на BMW AG, отговарящ за финансите.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света по пазарен дял за 2021 г. започна мащабна трансформация към електрическа мобилност, инвестирайки милиарди евро в разработване на електромобили и в изграждане на фабрики и развойни центрове.
Компанията обяви, че ще инвестира 1 млрд. евро в завода си в Щайр, Австрия, до 2030 г., за да позволи на съоръжението да разработва и произвежда следващо поколение електрически задвижващи системи, започвайки през 2025 г. Сумата включва инвестиция от около 710 млн. евро, които ще бъдат насочени изцяло към производството.
В същото време BMW вложи 170 млн. евро в научноизследователски център за разработка на технологии за батерии, където концернът ще изследва процесите на създаване на стойност при клетките с цел да помогне на доставчиците да произвеждат продукти според нейните спецификации. Производството на мостри на следващо поколение литиево-йонни батерии ще се извършва в центъра, който ще бъде ситуиран в Парсдорф, близо до Мюнхен.
Междувременно BMW се стреми да свие разходите си за електромобилни батерии чрез използване на по-евтини варианти за своята платформа за електрически превозни средства, която трябва да се появи през 2025 г. Компанията ще използва кръгли клетки вместо призматични за своите превозни средства от Neue Klasse, следвайки стъпките на Tesla Inc., която използва цилиндрични клетки от известно време. Промяната ще доведе до 30% спад в разходите.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет