Добре, че британците все още имат Mini. Без дъщерното дружество на BMW те щяха да се наредят зад своите китайски конкуренти на германския пазар по обем на продажбите.
Марката MG, възродена от SAIC, и дъщерните дружества на Geely, Link&Co и Polestar, вече отчитат повече нови регистрации в Германия през първата половина на годината, отколкото всички британски марки, взети заедно, с изключение на Mini - от Land Rover, Jaguar и Bentley до Aston Martin и Rolls-Royce, пише Automobilwoche, цитирайки данните на Федералната служба за автомобилен транспорт.
MG отчита най-големия скок през юни - 927 нови автомобила на марката бяха регистрирани в Германия. С това брандът застава пред Alfa Romeo (412 броя) и Smart (597) и точно зад Land Rover (1077).
Най-продаваният модел MG в Германия е плъгин хибридът EHS, който стои зад повече от половината от продажбите на марката в Германия през юни с 546 регистрации. Той е следван от електрическия SUV ZS с 260 регистрации.
През същия месец Lynk&Co отчете общо 364 продажби на своя единствен до момента модел - плъгин хибрида 01. Това поставя дъщерното дружество на Geely пред Subaru (301), Jaguar (255) и Lexus (235).
Шведско-китайската електромобилна компания Polestar записа 241 продажби през юни и по този начин също изпревари премиум марката на Toyota Lexus.
Пазарният дял на китайските компании все пак остава сравнително нисък: MG достигна 0,4 процента през юни, Lynk & Co - 0,2%, а Polestar - 0,1 процента. При електрическите автомобили обаче ситуацията е различна. Китайците искат да атакуват Германия конкретно в този сегмент. През юни трите марки заедно вече имат пазарен дял от 1,9 процента.
Най-продаваният китайски електрически автомобил MG ZS успя да изпревари флагмана на Audi, e-tron GT, от който бяха регистрирани само 202 броя в страната. С 275 нови регистрации BMW iX е само с 15 автомобила пред MG.
Polestar 2 също се продава по-добре от Audi e-tron GT.
През първата половина на 2022 г. MG отчита 4181 нови регистрации, следвана от Polestar (2277 броя) и Lynk & Co (1484). Други марки от Китай следват техния път. Nio обяви, че ще дебютира в Германия през втората половина на годината, както и Great Wall със своите марки Wey и Ora.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт