General Motors загуби инерция в Китай. Продажбите на водещите марки на американската автомобилна компания Buick, Cadillac и Chevrolet са спаднали с една трета през последните пет години до 1,3 млн. броя, тъй като потребителите се насочват към интелигентни електромобили, произведени от местни концерни като Xpeng, Nio и BYD.
За да върне потребителското внимание към своите марки, GM планира да се насочи към по-заможните клиенти в китайските мегаполиси с внос на нишови, премиум модели, съобщава Ройтерс, цитирайки представители на американския автопроизводител.
Използвайки нова платформа за директни продажби, наречена Durant Guild, компанията проведе серия от събития само с покана, за да покаже възможни продукти и да отвори нов тим шоуруми в градските центрове.
„Durant Guild не е игра за обем, но ако свършим добра работа и продуктите се продават добре, това ще създаде много шум около Cadillac и Chevy и ще помогне на начина, по който хората възприемат нашите продукти и технологии“, изтъква ръководителят на GM за Китай Джулиан Блисет.
Въпреки че отказа да назове кои автомобили ще се продават чрез Durant Guild, той заяви, че има редица премиум модели в САЩ, които в момента не се предлагат в Китай, като изцяло електрическия пикап GMC Hummer или SUV модели от ранга на Chevrolet Tahoe SUV.
Блисет, който работи на китайския пазар от 16 години, изтъкна, че подобни водещи модели биха се вписали добре в общности от потребители в градовете, които са започнали да проявяват интерес към мощни автомобили.
„Има много по-голям апетит към офроуд превозни средства, за да се изследва природата, а това не беше тенденция преди 5-10 години“, изтъква още Блисет.
Durant Guild, която е кръстена на основателя на GM Уилям Дюрант, ще бъде управлявана изцяло от GM и ще стартира официално още този месец.
За да отбележи старта, компанията организира серия от събития само с покана, като първото се очаква в Шанхай в петък.
GM се надява, че чрез използване на модел на продажби и маркетинг, подобен на тези, които следват Tesla и Apple в Китай, ще може да върне популярността на своите модели в страната.
„Това ще има положително въздействие върху нашия бизнес и ще подкрепи плановете ни за растеж в Китай“, споделя Блисет.
GM планира да направи това, без да разчита на традиционните физически дилъри.
Големи традиционни автомобилни концерни като GM, Volkswagen и Toyota, които доминират в епохата на двигателя с вътрешно горене в Китай, вече сериозно изостават от местните играчи при продажбите на електрически превозни средства
Чуждестранните марки, включително Buick и Chevrolet, доминират в Китай от 90-те години на миналия век, като обикновено държат общ дял от 60% до 70% от продажбите на леки автомобили през последните години.
През първите осем месеца на 2022 г. обаче чуждестранните марки могат да се похвалят с едва 52,4% от пазара.
В знак за настъпилите промени продажбите на китайското съвместно предприятие на GM и SAIC Motor (SAIC-GM) се свиват с 4,6% през първите осем месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, докато тези на BYD скачат с 267%.
За GM подобряването на търсенето на марките на компанията в Китай е още по-важно, тъй като компанията се подготвя да пусне ново поколение електромобили в страната, започвайки с Cadillac Lyriq SUV още тази година.
Феликс Уелър, ръководител на Durant Guild, изтъква, че GM е определила три нови типа потребители, които се надява да привлече.
На първо място са любителите на природата, които се интересуват от къмпингуване с преходи и колоездене. След това са ВИП клиентите с успешна професионална кариера, а третата група включва млади шофьори, които карат мощни автомобили.
По отношение на партньора SAIC Блисет посочва, че GM има пълната подкрепа на компанията по отношение на Durant Guild.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа