Китайският производител на електромобили Zhejiang Leapmotor Technology Co. набра около 6,3 млрд. хонконгски долара (800 млн. щатски долара) от своето първично публично предлагане (IPO) на борсата в Хонконг, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Концернът оценява предлагането на 48 хонконгски долара на акция, което е долната граница на целевия диапазон. Leapmotor емитира 131 млн. акции при цена съответно от 48 до 62 хонконгски долара всяка.
Листването на базираната в Ханджоу фирма подчертава активизирането на IPO пазара в Хонконг, въпреки че набраните средства от началото на годината все още остават с 80% под тези от същия период на 2021 г., изчислява Bloomberg.
Спадът в стойността на лисванията в азиатския финансов център надхвърля глобалния спад поради редица фактори, включително икономическото въздействие на политиките на Китай за нулева толерантност към коронавируса.
Leapmotor е част от индустрия, която до голяма степен остава извън фокуса на китайските регулатори. Производителите на електромобили се считат за важен компонент от стремежа на страната да електрифицира автомобилния сектор и да постигне по-широката цел за въглероден неутралитет.
Листването на Leapmotor е предшествано от някои „завръщания“ на китайски електромобилни концерни на родния пазар, след като емитираха акции в други страни, предимно в САЩ. Li Auto Inc. и XPeng Inc. набраха през 2021 г. около 3,8 млрд. долара чрез своите листвания в Хонконг, след като компаниите бяха принудени да търсят алтернативни борси, за да избегнат делистване. В същото време Nio Inc., друг китайски производител на електромобили, избра да дебютира на тази борса през март без да набира средства.
Leapmotor планира да използва приходите от IPO-то за разширяване на бизнеса си и за популяризиране на марката, изтъкват източниците. Петима основни инвеститори, включително Zhejiang Industrial Fund и Jinhua Industrial Fund, са се договорили с ръководството на компанията да закупят акции на стойност около 308,5 млн. долара.
Основният фокус на Leapmotor пада върху пазара на електромобили от среден до висок клас с ценови диапазон от 150 000 до 300 000 юана (21 146 - 42 292 долара). Сегментът се очаква да отчете най-бърз растеж до 2023 г.
Leapmotor успя да достави 43 748 автомобила през 2021 г. и 51 994 броя през първата половина на тази година.
JPMorgan Chase & Co., China International Capital Corp., Citigroup Inc. и CCB International Holdings са съвместни поематели на листването на Leapmotor. Акциите на концерна трябва да започнат да се търгуват на 29 септември.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
преди 3 години До: evlogi ... Чайниците освен в електромобили , инвестират сериозно и във ВЕИ и съхранение на енергия . И дори и с "въглищарски ток" , пак е по-ефффтино откъм СО2 , заради високото КПД на електромоторите пред ДВГ ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години E, при положение,че 65% от електроенергията в Китай се произвежда от въглища, и се планират още 270 гв тец-ове, не ми прилича електрификацията на автомобилният парк да допринесе кой знае колко за намаляването на въглеродните емисии на Китай... отговор Сигнализирай за неуместен коментар