Британският разработчик на електрически превозни средства Arrival SA обяви, че напредва в тестването на своите микрофабрики за производство на захранвани с батерии микробуси и води преговори за набиране на капитал, което ще му помогне да произвежда и продава своите продукти в САЩ, съобщава Bloomberg.
Компанията е достигнала ключов етап от своето развитие в четвъртък, след като успя да произведе първия тестови микробус в своето съоръжение в Бисестър. Според Денис Свердлов, основател и главен изпълнителен директор на Arrival, това доказва, че концепцията за микрофабрика, която използва автономни роботи вместо обичайната производствена линия, работи.
Следващата стъпка за Arrival е разширяване в САЩ, където одобреният по-рано тази година Закон за намаляване на инфлацията на президента Джо Байдън предлага огромни отстъпки за електрически микробуси. За да спечели от очаквания скок на търсенето, Arrival планира да изгради множество микрофабрики в САЩ, добавя Свердлов. За да се осъществи този план обаче, компанията трябва да набере допълнителен капитал. Нейният ръководител оценява разходите по изграждането на една микрофабрика на около 50 млн. долара. Arrival ще се нуждае и от още 50 млн. долара като оборотен капитал, добавя Свердлов.
В това отношение компанията има широк набор от възможности, включително заем по Програмата за кредити за производство на превозни средства с напреднали технологии на американското правителство, както и чрез стратегически партньорства и лицензиране на интелектуална собственост, посочва Авинаш Ругубур, президент на Arrival.
Свердлов сподели, че не се притеснява за спад на интереса към електромобилите на фона на растящата икономическа несигурност по света. Търсенето многократно надхвърля предлагането при малко или никакви конкуренти на пазара на електрически микробуси, добавя той.
Arrival успя да си осигури поръчки от страна на американската логистична компания United Parcel Service Inc. за доставка на 10 хил. микробуса. Очаква се скоро двете фирми да стартират полевите тестове на превозните средства в Лондон.
Акциите на британския стартъп, който стана публичен след сливане с компания със специално предназначение (SPAC), са изгубили 94% от стойността си през последните 12 месеца. В момента книжата на компанията се търгуват около историческо дъно, но Свердлов посочи, че не съжалява за листването на Arrival.
„Няма да кажа, че съжаляваме за това, защото събрахме 1,4 милиарда долара от публичните пазари“, каза той. По думите му компанията нямаше да успее да набере подобни средства по друг начин по това време.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан