IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България остава лидер по ръст на продажбите на нови коли в ЕС от началото на 2022 г.

Общо за ЕС регистрациите за първите десет месеца на годината се свиват с 8,1%

12:50 | 17.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

България записва най-силния ръст на продажбите на нови леки автомобили сред всички страни членки на Европейския съюз (ЕС) през първите десет месеца на годината, показват нови данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

В периода януари-октомври регистрациите на нови коли на българския пазар нарастват с 16,9% до 24 359 превозни средства спрямо 20 842 автомобила година по-рано.

По този начин страната ни продължава положителната тенденция, след като отчете най-голям ръст при продажбите и за първите девет месеца на годината преди това.

Само в рамките на месец октомври продажбите в България се увеличават с 32,3% до 2384 броя спрямо 1802 броя за същия месец на миналата година, като страната се нарежда на второ място в ЕС по ръст след Латвия (+61,1%).

Продажби на нови леки коли в България през октомври. Източник: ACEA Продажби на нови леки коли в България през октомври. Източник: ACEA

Общо за ЕС регистрациите за първите десет месеца на годината се свиват с 8,1% до 7 529 965 автомобила спрямо 8 191 692 коли година по-рано. За октомври продажбите в блока се увеличават с 12,2% до 745 855 броя спрямо 664 861 броя година преди това.

Сред основните пазари в ЕС Италия, Франция, Испания и Германия записват спадове в продажбите през първите десет месеца на годината съответно в размер на 13,8%, 10,3%, 5,8 на сто и 5,5%. През октомври регистрациите нарастват в тези страни както следва: в Германия с 16,8%, в Италия с 14,6 на сто, в Испания с 11,7% и във Франция с 5,5 на сто.

Продажби на нови леки коли в ЕС през октомври. Източник: ACEA Продажби на нови леки коли в ЕС през октомври. Източник: ACEA

В периода януари-октомври след България по ръст се нареждат Латвия (+12,5%), Румъния (+8,1%) и Кипър (+5,2%).

През първите десет месеца общо 18 страни в ЕС регистрират спад при продажбите на нови коли.

Автомобилни марки

Продажбите на Volkswagen Group през октомври нарастват с 41,7% до 190 255 автомобила спрямо 134 252 превозни средства година по-рано. Пазарният дял на германската компания се увеличава до 25,5% спрямо 20,2 на сто за октомври 2021 г. За първите десет месеца продажбите на групата се свиват с 10,4 на сто до 1 889 767 превозни средства спрямо 2 108 536 автомобила за същия период на 2021 г. Пазарният дял на Volkswagen се понижава до 25,1% от 25,7% година по-рано.

Регистрациите на нови коли, произведени от Stellantis, се понижават през октомври с 4,3% до 141 500 броя спрямо 147 905 броя за същия месец на 2021 г. Пазарният дял на групата се понижава до 19% спрямо 22,2% година по-рано. За първите десет месеца на годината продажбите на Stellantis отчитат спад от 15,8% до 1 526 389 превозни средства спрямо 1 812 450 превозни средства за същия период на миналата година. Пазарният дял на компанията се понижава до 20,3% спрямо 22,1% година преди това.

Продажби на автомобилните производители в ЕС за октомври. Източник: ACEA Продажби на автомобилните производители в ЕС за октомври. Източник: ACEA

Продажбите на френската група Renault за октомври нарастват с 0,2% до 76 916 автомобила спрямо 76 734 автомобила година по-рано. Пазарният ѝ дял обаче се свива до 10,3% спрямо 11,5 на сто за октомври 2021 г. През първите десет месеца на годината регистрациите на Renault записват спад от 5,7% до 788 115 превозни средства спрямо 836 116 автомобила година преди това. Пазарният дял нараства до 10,5% спрямо 10,2 на сто за същия период на 2021 г.

Южнокорейската група Hyundai отчита спад на продажбите през октомври с 3,6 на сто до 68 313 автомобила, като пазарният ѝ дял се понижава до 9,2% спрямо 10,7 на сто година по-рано. Регистрациите на компанията за първите десет месеца нарастват с 3,6% до 718 811 автомобила спрямо 693 721 превозни средства за същия период на 2021 г. Пазарният дял на Hyundai нараства до 9,5% спрямо 8,5 на сто година преди това.

През октомври ръстове в продажбите отчитат още Toyota (+38,7%), BMW (+4,8%), Mercedes-Benz (+0,2%), Ford (+23,8%), Volvo (+13,5%), Nissan (+0,7%) и Mazda (+4,6%). Спадове записват Jaguar Land Rover (-12,1%), Mitsubishi (-31,9%) и Honda (-5,3%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:34 | 17.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още