Японският автомобилен производител Mazda планира да вложи около 1,5 трлн. йени (10,6 млрд. долара) до 2030 г. в електрификация на продуктовото си портфолио, присъединявайки се към други международни концерни, които вече поеха по този път, съобщава Nikkei Asia Review.
Компанията ще се обедини с базираната в Канагава, Япония, Envision AESC Group, основен производител на автомобилни батерии и собственост на китайска компания, за да си осигури батерии и да увеличи производството на електромобили в своите заводи в островната страна, споделят източници, запознати с плановете на Mazda.
Концернът последва други производители на автомобили, включително Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co., които обявиха мащабни инвестиции в електрическа мобилност, като батериите са ключов фокус поради тяхната цена и роля при задвижването. Батериите представляват около 30% от разходите за производство на електрически автомобил.
Mazda ще получава доставки на батерии от Envision AESC заедно с филиала на Toyota Prime Planet Energy & Solutions. Производителят на батерии има споразумение и с Nissan Motor Co.
Очаква се Mazda да похарчи няколкостотин милиарда йени за закупуване на батерии до 2030 г., докато се опитва да намали фиксираните разходи чрез външни покупки.
Компанията също така планира да работи в тясно сътрудничество с японската група за електроника ROHM относно производството на полупроводници за компоненти, използвани в задвижващите системи на елкетромобилите.
Mazda ще засили разработването на специфични електромобилни каросери, и електрически двигател с идеята да пусне в продажба нови електрически модели през втората половина на десетилетието.
Автомобилният концерн ще произвежда електромобили в основния си завод в префектура Хирошима и ще ги изнася за САЩ и за други пазари. Сега компанията очаква електромобилите да съставляват от 30% до 40% от общото ѝ производство до 2030 г. в сравнение с предишна цел от 25% за същия хоризонт.
Mazda има утвърдена репутация по отношение на технологиите за двигатели с вътрешно горене, включително за масовото производство на първия в света ванкелов двигател. Компанията ще намали драстично новите инвестиции в бензинови и дизелови превозни средства и ще премине от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства като електромобили и плъгин хибриди.
Междувременно Toyota обяви, че ще инвестира 4 трлн. йени в електрическа мобилност между 2022 и 2030 г. Honda планира да вложи 5 трлн. йени за постигането на същата цел до 2030 г.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната