IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla сменя по спешност маркетинговата си стратегия в Китай

Компанията предлага допълнителни стимули за купувачите в опит да запази курса към осъществяването на целта на Илон Мъск относно глобалните продажби за годината

13:45 | 22.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Tesla Inc. променя маркетинговия си подход в Китай, тъй като ожесточената конкуренция в лицето на местните играчи и забавящото се търсене излага на риск плановете на американския концерн за растеж на най-големия пазар на електрически автомобили в света, съобщава Bloomberg.

Световният лидер при продажбите на електромобили увеличи застрахователните субсидии до 8000 юана (1100 долара) за нови купувачи, възстанови програмата за препоръчани потребители и пусна реклама в местна телевизия – необичаен обратен завой за компания, която е известна с това, че избягва традиционните рекламни кампании.

Новите мерки, предприети от Tesla за китайския пазар, отразяват решението на компанията от октомври да намали цените на своята продуктова гама, тъй като се сблъсква със засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на електромобили и с продължаващите ограничения, свързани с коронавируса, на някои места в страната.

Перспективата за затягане на условията за правене на бизнес за Tesla в Китай увеличава низходящия натиск върху акциите на компанията, чиято цена се понижи до 2-годишно дъно в понеделник (21 ноември). Пазарната капитализация на Tesla изтри почти половината от стойността си за по-малко от два месеца.

Наскоро компанията разшири производствения капацитет на своята фабрика край Шанхай до около 1 млн. превозни средства годишно. За своеобразен сигнал за засилващата се местна конкуренция  се приема и фактът, че времето за изчакване на доставка на електромобил на Tesla за китайските купувачи се е понижило до една седмица спрямо 22 седмици по-рано тази година.

Всичко това може да застраши целта, поставена от главния изпълнителен директор Илон Мъск, за 50% ръст на годишните световни продажби.

„Имайки се предвид съкратеното време за доставка, може да кажем, че приемът на поръчки на Tesla в Китай е недостатъчен“, коментира Уан Хънян, автомобилен анализатор в консултантската фирма 86Research Ltd. „Компанията е изправена пред голяма конкуренция в лицето на местните играчи, както и пред по-слабата потребителска увереност. Промоциите, включително застрахователните субсидии, може да продължат и през следващата година“, добавя Уан.

През октомври Мъск отбеляза, че търсенето в Китай е засегнато от забавянето на жилищния пазар и от енергийната криза в Европа, след като Tesla отчете по-ниски от очакваното приходи за третото тримесечие. Компанията достави 71 704 коли, произведени в Шанхай,  през миналия месец, което представлява спад от септемврийския рекорд от 83 135 доставени електромобила.

В Китай са базирани някои от най-големите конкуренти на Tesla, като BYD Co., която продаде 217 816 превозни средства миналия месец, и Nio Inc. и Xpeng Inc.

Местните автомобилни компании представляват почти 80% от продажбите на електромобили през първите седем месеца на годината, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Тези компании привличат купувачите с широка гама от развлекателни функции, като вградено караоке. Концерни като BYD и SAIC-GM-Wuling Automobile Co. също предлагат евтини електрически модели за хора с ограничени доходи.

Tesla не е единственият производител на луксозни електромобили, който намалява цените в Китай. Миналата седмица това направи Mercedes-Benz Group AG за два от своите електрически модела на фона на отслабващите продажби.

С цена за базовите версии на Model 3 и Model Y от съответно 265 900 юана и 288 900 юана колите на Tesla обикновено са предпочитани от по-заможните купувачи в най-големите градове в Китай. Сега компанията се стреми да привлече шофьорите в по-малките градове, където темпа на налагане на електромобилите е по-бавен.

Tesla върна своята програма за препоръчани потребители миналия месец - оферта, която беше изоставена в САЩ миналата година. Собствениците на електромобили, които препоръчват на своите близки да купят същите модели, получават от компанията малки подаръци като безжични слушалки или декоративни колички, както и шанса да бъдат избрани да посетят фабриката на компанията в Шанхай или безплатно да тестват за една година неин модел.

Миналия месец компанията затвори своя водещ шоурум в търговския център Parkview Green в Пекин.

Строгата анти-Covid политика на Пекин обаче оказва негативно влияние върху продажбите на електромобили, което кара Tesla да предприеме извънредни действия за насърчаване на продажбите, изтъква Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили.

Наскоро Tesla направи анкета сред собствениците на произведени от нея електромобили, задавайки им въпрос относно предпочитаните от тях промоционални оферти и какви услуги очакват, докато чакат да им бъде доставено закупеното превозно средство.

Вероятно компанията ще предложи допълнителен набор от промоции, за да стимулира търсенето до края на годината, смята Дзунхун Ли, главен изпълнителен директор на JL Warren Capital LLC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 22.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още