IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Norsk Hydro ще доставя нисковъглероден алуминий за електромобилите на Mercedes

Новият продукт ще има въглероден отпечатък под 3 килограма въглероден диоксид на килограм алуминий – с килограм по-малко от сегашния стандарт на Hydro

20:00 | 15.12.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Норвежката компания Norsk Hydro ще доставя на Mercedes-Benz AG нисковъглероден алуминий за редица нови модели от 2023 г., включително за електрическите автомобили от серията EQ, тъй като производителят на луксозни автомобили планира да декарбонизира своята верига на доставки, съобщава Ройтерс.

Mercedes, който вече използва доставени от Hydro компоненти, иска да достигне почти да занули въглеродните емисии при употребата на алуминий до края на 2030 г. и да стане въглеродно неутрален до 2039 г.

Производителите на електрически автомобили се стремят да използват повече алуминий, за да направят по-леки своите продукти и така да увеличат пробега с едно зареждане на батерията.

„Това е важен сигнал за ускоряване на промяната в алуминиевата индустрия и за увеличаване на доставките на нисковъглероден алуминий“, заяви Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes.

Една изцяло електрическа луксозна лимузина Mercedes, включително батерията, може да съдържа повече от 700 килограма алуминий, изтъква автомобилният производител.

Двете компании ще си сътрудничат и по отношение на употребата на рециклиран алуминий.

Продуктът с ниски въглеродни емисии на Hydro, REDUXA 3.0, ще има въглероден отпечатък под 3 килограма въглероден диоксид на килограм произведен алуминий – един килограм по-малко от сегашния нисковъглероден стандарт на Hydro за метала.

Средната глобална стойност през 2021 г. е 16,7 килограма въглероден диоксид на 1 килограм алуминий.

„Това е доста голям крайъгълен камък“, изтъква Ейвинд Калевик, ръководител на бизнеса с алуминий в Hydro.

„Миналата година казахме, че ще произведем (REDUXA) 3.0 преди 2025 г., а сега ще го направим още през 2023 г. – не само ще го произведем, но и ще го продадем на един от най-взискателните клиенти“, добавя Калевик.

В процеса на производство на нисковъглероден алуминий Hydro използва скрап, получен в един от основните заводи на компанията в Норвегия, който се рециклира за повторна употреба.

Калевик отказа да сподели какви количества се очаква да бъдат доставени на Mercedes в резултат на сделката, но добави, че обемите са „значителни“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:02 | 15.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още