IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mercedes планира да се откаже от своя електромобилен бранд EQ

Стратегията на Ола Калениус за цялостна електрификация на групата ще направи излишна марката в средата на десетилетието

12:44 | 12.01.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна група Mercedes-Benz AG възнамерява да се откаже от продуктовата марка EQ, която е фокусирана изцяло върху електрическите автомобили, веднага щом на пазара се появят представителите на следващото поколение компактни автомобили – към края на 2024 г., съобщава германският всекидневник Handelsblatt, позовавайки се на източници, свързани с компанията.

Решението на втория по големина на пазарния дял производител на луксозни автомобили в света се основава на стратегията на главния изпълнителен директор Ола Калениус за цялостна електрификация на групата, което прави семейството EQ излишно, тъй като Mercedes постепенно се отказва от двигателя с вътрешно горене.

Mercedes вече предлага своята изцяло електрическа серия от модели под марката EQ, представена за първи път през 2016 г., като първият електромобил – SUV-ът EQC, беше пуснат в продажба през 2019 г.

Марката е важен стълб в стратегията на компанията за тотална електрификация, споделя говорител на бранда.

„С цел нашата компания майка Mercedes-Benz да стане напълно електрическа до края на десетилетието ще адаптираме позиционирането на превозните средства и по този начин използването на марката в съответствие с времето, но е твърде рано за подробности по темата", добавя говорителят.

В сряда Mercedes отчете спад на продажбите през 2022 г. от около процент, след като компанията се сблъска с проблеми в Китай, свързани с мерките за ограничаване на коронавирусните огнища. Обемът на продажбите на концерна се свива до 2,05 млн. автомобила въпреки 17-процентовия ръст на доставките през последното тримесечие. Продажбите на изцяло електрически модели на концерна отчитат ръст за цялата година от 124% до 117 800 броя.

Търсенето на автомобили от семейството Maybach отчита особено силни резултати, като продажбите през 2022 г. се повишават с 37% на годишна база благодарение на добрите данни от Китай, Япония, Южна Корея и Близкия изток.

През декември Mercedes изложи план на стойност над 1 млрд. евро за адаптиране на своята глобална производствена мрежа към изграждане на системи за електрическо задвижване - включително за сглобяване на батерии, електрически задвижващи модули и оси - от 2024 г. Заводите в Каменц и Унтертюркхайм в Германия, както и съоръженията в Пекин, които вече правят батерии за електрически и хибридни модели, ще произвеждат и батерии за модели, базирани на предстоящите платформи MMA и MB.EA, като заводът в Кьоледа очаква подкрепа от местните власти. Фабриките в Унтертюркхайм, Пекин и Себеш, Румъния, ще произвеждат електрически задвижващи агрегати за автомобилите, използващи новите платформи, като фабриките в Хамбург и Унтертюркхайм ще останат водещи при сглобяването на електрически оси и компоненти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:44 | 12.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още