Според Министерството на икономиката на Бранденбург Tesla се е отказала от плановете си да произвежда цялостни батерии в Германия. Вместо това производителят на електрически автомобили иска да извърши някои производствени етапи в САЩ, където има данъчни стимули, обясни министерството, цитирано от N-tv.
Първоначално американският автомобилен производител планираше да произвежда цялата батерия в завода в Грюнхайде, Бранденбург, с пиков капацитет от над 50 гигаватчаса годишно. Въпреки това, поради данъчните облекчения в САЩ за производителите на електромобили, които използват батерии, произведени в САЩ, Tesla е променила курса.
„Tesla започна да произвежда батерийни системи в Грюнхайде и се подготвя да произвежда компоненти за батерийни клетки. Компанията е дала приоритет на по-нататъшните производствени стъпки в САЩ, тъй като данъчната рамка там е по-благоприятна", се казва в изявлението на Министерството на икономиката на Бранденбург. Tesla все още не е коментирала темата.
Законът за намаляване на инфлацията (IRA) на САЩ субсидира производството на батерии до степен, при която за европейските компании е по-изгодно да обособят фабрики на американска територия.
По-рано главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск обяви берлинската гигафабрика за най-голямата фабрика за батерии в света. При откриването през март 2022 г. той заяви, че заводът за батерии ще достигне серийно производство до края на 2023 г.
Tesla изпитва затруднения с увеличаването на производството на 4680 батерийни клетки в заводите си във Фримонт, щата Калифорния, и Остин, щата Тексас, което експертите отдават на новите и недоказали се още технологии.
В края на януари производителят на електромобили беше обявил, че ще инвестира над 3,6 млрд. долара в разширяването на своя комплекс в Невада, за да изгради две нови фабрики - едната за масово производство на дълго отлагания електрически камион Semi, а другата - за производство на новата батерийна клетка 4680.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години Гръмнаха им Северния паток, дето 50% си е немски, а немците си останаха неми, мълчат, не питат, приемат, доволни. Сега и заводите затварят, щото няма условия за изгодна работа. Немците още по-доволни. Чичо Саме, сега остана и тях да ги избомбиш и после 8 години да разследвате КОЙ е свършил тая работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години чак пък "данъчната рамка" ... :))) ... местните се запецнаха и казаха НЕ !! те и без стимулите се бяха засили да строят , едва ли няколко десетки милиона субсидия са ги разкандърдисали ... жалко , ще купуваме по-скъпи тесли ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар