IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските субсидии взеха нова жертва - фабриката за батерии на Tesla в Грюнхайде

Американският пионер Tesla свива плановете си за германския си завод в близост до Берлин 

14:40 | 22.02.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Фабриката на американската компания до Берлин. Снимка:  EPA/Filip Singer
Фабриката на американската компания до Берлин. Снимка: EPA/Filip Singer

Според Министерството на икономиката на Бранденбург Tesla се е отказала от плановете си да произвежда цялостни батерии в Германия. Вместо това производителят на електрически автомобили иска да извърши някои производствени етапи в САЩ, където има данъчни стимули, обясни министерството, цитирано от N-tv.

Първоначално американският автомобилен производител планираше да произвежда цялата батерия в завода в Грюнхайде, Бранденбург, с пиков капацитет от над 50 гигаватчаса годишно. Въпреки това, поради данъчните облекчения в САЩ за производителите на електромобили, които използват батерии, произведени в САЩ, Tesla е променила курса. 

„Tesla започна да произвежда батерийни системи в Грюнхайде и се подготвя да произвежда компоненти за батерийни клетки. Компанията е дала приоритет на по-нататъшните производствени стъпки в САЩ, тъй като данъчната рамка там е по-благоприятна", се казва в изявлението на Министерството на икономиката на Бранденбург. Tesla все още не е коментирала темата.

Законът за намаляване на инфлацията (IRA) на САЩ субсидира производството на батерии до степен, при която за европейските компании е по-изгодно да обособят фабрики на американска територия.

По-рано главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск обяви берлинската гигафабрика за най-голямата фабрика за батерии в света. При откриването през март 2022 г. той заяви, че заводът за батерии ще достигне серийно производство до края на 2023 г.

Tesla изпитва затруднения с увеличаването на производството на 4680 батерийни клетки в заводите си във Фримонт, щата Калифорния, и Остин, щата Тексас, което експертите отдават на новите и недоказали се още технологии.

В края на януари производителят на електромобили беше обявил, че ще инвестира над 3,6 млрд. долара в разширяването на своя комплекс в Невада, за да изгради две нови фабрики - едната за масово производство на дълго отлагания електрически камион Semi, а другата - за производство на новата батерийна клетка 4680. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 22.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 3
aldy
преди 1 година
Гръмнаха им Северния паток, дето 50% си е немски, а немците си останаха неми, мълчат, не питат, приемат, доволни. Сега и заводите затварят, щото няма условия за изгодна работа. Немците още по-доволни. Чичо Саме, сега остана и тях да ги избомбиш и после 8 години да разследвате КОЙ е свършил тая работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 4
zelka007
преди 1 година
чак пък "данъчната рамка" ... :))) ... местните се запецнаха и казаха НЕ !! те и без стимулите се бяха засили да строят , едва ли няколко десетки милиона субсидия са ги разкандърдисали ... жалко , ще купуваме по-скъпи тесли ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още