Tesla Inc. вече не е любимият автомобилен производител с листнати в САЩ акции за Адам Джонас, анализатор от Morgan Stanley, който дълго време фаворизираше производителя на електрически превозни средства, ръководен от Илон Мъск.
Сега Джонас предпочита италианската марка суперавтомобили Ferrari NV, заявявайки, че компанията предлага „най-добра видимост относно финансовото представяне и най-голяма ценова мощ в сравнение с всеки друг автопроизводител, който покриваме“.
Ferrari е почти „несравнима марка“ и е "защитно име" в сектора на фона на макроикономическата несигурност и натиска върху потребителите, изтъква Джонас, цитиран от Bloomberg.
Листнатите в САЩ акции на Ferrari са поскъпнали с 61% спрямо достигнатото през юни 2022 г. дъно и получиха скорошен тласък, след като компанията повиши перспективите си на фона на силното търсене.
Междувременно акциите на Tesla успяха да се възстановят частично от началото на годината, но остават с 51% под най-високото си ценово ниво през 2022 г. Компанията се сблъска с бурна година на фона на решението на Мъск да придобие социалната платформа Twitter Inc., което събуди тревога сред инвеститорите, които очакват ускорената инфлация и растящите лихви да забавят търсенето на електромобили.
Джонас повиши своя целеви таргет за листнатите в САЩ акции на Ferrari до 310 долара за книга от 280 долара преди това, което предполага 14% ръст спрямо цената им при затварянето в петък.
Анализаторът постепенно понижи целта за акциите на Tesla от юни, като през декември заяви, че пониженият рейтинг на компанията през 2022 г. е предоставил възможност за закупуване на книжа в година на „рестартиране“ на пазара на електромобили.
В своята бележка Джонас призна, че акциите на Ferrari са твърде скъпи в сравнение с повечето други автомобилни производители, но посочи, че те се търгуват с отстъпка спрямо Hermes International, производител на чантата Birkin и други кожени изделия от висок клас.
Ferrari също така подценява възможностите, свързани с електромобилите и новите модели, докато загрижеността на инвеститорите за това как ще протече електрификацията на италианската марка е неуместна, изтъкват от Morgan Stanley.
Производителят на автомобили се готви да изгради център за задвижвани с батерии автомобили в своята емблематична фабрика в Северна Италия, като първото напълно електрическо Ferrari трябва да бъде представено през 2025 г. Трите хибридни модела на компанията представляват 22% от доставките ѝ за миналата година.
„Надграждайки наученото и разчитайки на своята ДНК по отношение на състезанията, вярваме, че Ferrari може да предложи електромобил, който ще бъде също толкова търсен, колкото колите с двигатели с вътрешно горене, с които са свикнали инвеститорите“, добавя Джонас.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите