Главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мари Бара се срещна с двама сенатори в четвъртък, тъй като автомобилният производител от Детройт настоява за законодателство за ускоряване на внедряването на автономни превозни средства по пътищата в САЩ, съобщава Ройтерс.
Бара се срещна с председателя на комисията по търговия към Сената Мария Кантуел и със сенатора Гари Питърс, член на същата комисия. И двамата са представители на Демократическата партия.
Конгресът се намираше в задънена улица повече от шест години заради законодателството за облекчаване на разпоредбите, които биха позволили внедряването на хиляди автономни превозни средства.
„Трябва да действаме, за да гарантираме, че производителите в САЩ могат да се конкурират със страни като Китай, да създават работни места тук и да подобряват безопасността по пътищата“, изтъква Питърс, който представлява щата Мичиган, където е базирана GM. По думите му Бара е обсъдила с политиците "бъдещето на мобилността - включително автономните превозни средства".
GM и неговото звено за автономни технологии Cruise разкриха в началото на миналата година, че са подали петиция до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) за разрешение да разположат по пътищата до 2500 самоуправляващи се превозни средства, които нямат волани, огледала за обратно виждане, мигачи или чистачки на предното стъкло.
GM иска да внедри своето превозно средство Origin, което е оборудвано с плъзгащи се врати и няма волан. Компанията казва, че превозните средства ще изискват от пътниците да закопчават предпазните колани преди потегляне. NHTSA започна да разглежда петицията през юли, но не предприе действия в тази връзка.
През 2017 г. Камарата на представителите прие чрез гласуване законодателство за ускоряване на приемането на самоуправляващи се автомобили, както и забрана на щатите да определят стандарти за ефективност и разширяване на броя на превозните средства, които могат да бъдат използвани с изключения, но законопроектът така и не мина в Сената.
През декември NHTSA започна проучване относно безопасността на системата за автономно шофиране в превозни средства, произведени от Cruise, след съобщения за две наранявания при катастрофи. Регулаторът заяви, че е получил известия за инциденти, при които автономните коли на звеното на GM за внезапни потегляния или спирания на превозните средства,
През декември Cruise обяви, че сътрудничи на разследването, отбелязвайки, че превозните ѝ средства са „изминали близо 700 000 мили в автономен режим в изключително сложна градска среда с нулеви животозастрашаващи наранявания или смъртни случаи“.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора