Ecopro Group, производител на материали за батерии, който доставя своите продукти на Ford Motor Co. и Samsung SDI Co., планира да разшири своите производствени мощности в Южна Корея, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Компанията вече разполага с площадка от 492 хил. кв. м в югоизточния град Похан, индустриален и металургичен център на страната, където Ecopro инвестира 3,2 трлн. вона (2,4 млрд. долара), за да произвежда годишно 270 хил тона катодно-активни материали, които ще се използват в батерии за електрически автомобили. Компанията обмисля изграждането на друг обект от около 650 хил. кв. м, посочват източниците, пожелали да запазят анонимност, тъй като информацията все още не е публично оповестена.
Подобно на първия обект, втората фабрика на Ecopro ще разполага със съоръжение за рециклиране на батерии и ще произвежда продукти нагоре по веригата като прекурсори. Предвиждат се разходи от около 2 трлн. вона, споделят още източниците.
Представители на Ecopro, която е базирана в района на Сеул, отказаха коментар. Акциите на Ecopro поскъпнаха с 6,5% малко след новината.
Ecopro отлагаше изпълнението на своя разширен инвестиционен план, докато чакаше яснота от страна на американските власти относно аспектите на Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан през август от президента Джо Байдън. Законодателството, известно още в САЩ като Закон за климата, съдържа разпоредби относно електрическите превозни средства и батериите.
IRA се фокусира върху намаляването на зависимостта на производителите на електромобили, базирани в САЩ, от „чуждестранни концерни“ в глобалните вериги на доставки, най-вече такива от Китай. Една от най-противоречивите части в законодателството разделя спорната федерална субсидия на две, като първите 3750 долара са достъпни за превозно средство, при което поне 50% от компонентите на батерията са с произход от Северна Америка, а останалите 3750 долара се прибавят, ако 40% от количеството суровини в същите батерии са добити или преработени в САЩ или в страна, с която Вашингтон има споразумение за свободна търговия. Такъв е случаят с Южна Корея.
Съгласно насоките, публикувани в САЩ миналия петък, катодните и анодните материали са класифицирани като „стратегически важни минерали“, а не „компоненти“, което позволява на компании като Ecopro да продължат да произвеждат своите продукти в заводи в Южна Корея и да ги доставят на производителите на автомобили в САЩ, изтъква анализаторът на Hanwha Investment & Securities Co. Юнглук Ли.
Това разяснение на IRA се оказа от ключово значение за това Ecopro да се чувства комфортно с напредването на работата по новия завод, подчертава един от източниците.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР