Производителят на търговски превозни средства Daimler Truck представи в САЩ своята нова марка електрически камиони Rizon, с която компанията иска да се конкурира с Isuzu Motors Ltd. и звеното за камиони и автобуси на Toyota Motor Corp., Hino Motors Ltd., съобщава Ройтерс.
Производителите на камиони вече се ангажираха с прехода към електрически превозни средства, които предлагат по-ниски разходи за поддръжка, но навлизането на това задвижване на пазара все още е бавно поради по-високите първоначални разходи за покупка и липсата на добре развита зарядна инфраструктура.
Rizon ще предложи камиони от клас 4 и 5, оборудвани с технология за литиево-желязо-фосфатни батерии, като звеното ще започне производство през третото тримесечие на 2023 г., споделя Андреас Дойшле, глобален ръководител на Rizon, по време на пресконференция.
Доставките ще започнат през четвъртото тримесечие чрез ексклузивно споразумение с Velocity Vehicle Group, добавя компанията.
Карл Депен, ръководител на Daimler Truck Asia, споделя, че цените на превозните средства спадат за някои модели, които са получили достъп до различен набор от безвъзмездни средства, а интересът към батерийните щ електрически камиони нараства въз основа на работата им в тих режим и комфорта в сравнение с дизеловите аналози.
„Налице е засилен стремеж към местни превозни средства без емисии и електромобили и това е идеалната възможност за нас тук“, добавя той.
Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) по-рано този месец предложи драстични съкращения на нивата на емисиите за нови автомобили и пикапи до 2032 г., което според нея може да означава, че две трети от продадените нови превозни средства ще бъдат електрически в рамките на едно десетилетие.
Предвижда се по-строгите правила за средноразмерни товарни превозни средства да намалят емисиите в сегмента с 44% през 2026 г.
Daimler вече произвежда средния Freightliner eM2 106 за дистрибуторски цели като доставка на напитки, както и Freightliner eCascadia, - камион, насочен към регионална дистрибуция и пристанищни услуги с пробег до 230 мили.
В зависимост от варианта на батерията, камионите Rizon ще предлагат пробег от 75 мили до 110 мили (121 км до 177 км) или 110 мили до 160 мили. Компанията изтъква, че ще се насочи към клиентите, участващи в градската логистика на дребно, доставките до логистични центрове и местната администрация.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?