Производителят на електрически автомобили Fisker Inc. проучва сътрудничество с други компании за по-бързо увеличаване на пазарния си дял, обяви главният изпълнителен директор Хенрик Фискер, цитиран от Ройтерс.
„Купувачите вече не са лоялни към своите традиционни марки. Това променя всичко. Ако си сътрудничим с някого, можете да се разширим по-бързо... може да е с доставчици, други автомобилни компании, технологични компании – ние проучваме всички тези пътища,“ изтъква Фискер, говорейки по време на автомобилната конференция, организирана от Ройтерс в Мюнхен.
Висши ръководители на конкурентни производители на електромобили като Polestar и Smart – марка от групата на Mercedes, заявиха по време на интервюта в кулоарите на конференцията във вторник, че са отворени за партньорства за преодоляване а предизвикателствата в рамките на веригата на доставки. И трите компании все още са сравнително малки в електромобилността и тепърва стартират нови продуктови линии, докато по-големите конкуренти като Tesla Inc, китайската BYD и утвърдени световни автомобилни производители се стремят да засилят продажбите чрез намаляване на цените.
Fisker се похвали с около 65 хил. резервации за своя електрически SUV Ocean, който се изгражда във фабрика в Австрия, управлявана от звено на Magna International Inc.
Концернът потвърди целта за производство на 1400 до 1700 броя Ocean през това тримесечие.
По-рано този месец Fisker намали производствената си прогноза за цялата година за Ocean, но в сряда добави, че проблемите с осигуряването на части от интериора на модела са разрешени.
Засега споразумението на Fisker с Magna позволява годишно производство на до 120 хил. броя Ocean в завода на Magna Steyr в Грац, Австрия.
Следващата моделна линия на Fisker, произведеният в САЩ PEAR, ще се предлага на стартова цена от 29 990 долара, като превозното средство ще бъде показано за първи път на 3 август в Лос Анджелис.
Fisker планира моделът да бъде сглобяван от подизпълнителя Foxconn във фабрика в Охайо.
PEAR ще има 25% по-малко части в сравнение със стандартния автомобил, въпреки че компанията не следва примера на Tesla за използването на големи отливки за намаляване на производствените разходи.
Fisker заяви, че в крайна сметка планира да разполага с производствен капацитет в Европа, Китай, САЩ и Индия.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц