IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Надигналата се от пепелта Fisker произведе своя първи електромобил

Моделът Ocean предлага пробег от над 560 км и е оборудван със 17,1-инчов централен сензорен екран

18:48 | 17.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Хенрик Фискер става около 5 часа сутринта в четвъртък, за да направи бърза тренировка, преди да се отправи към фабриката, обхващаща площ, която надхвърля тази на 150 футболни игрища. Часове по-късно снимачните екипи заснеха събитие, станало възможно благодарение на бума на компаниите със специално предназначение (SPAC): първият Ocean, дебютното електрическо превозно средство на Fisker Inc., което слезе от производствената линия, пише Bloomberg.

Електрическият SUV ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,6 секунди и се очаква да предлага пробег от над 560 км, малко повече от този на Model Y на Tesla Inc.

Отвътре автомобилът е оборудван със 17,1-инчов централен сензорен екран, който се върти с натискане на бутон.

Все пак ще бъде трудно на филмите, които клиентите на компанията ще могат да гледат на този екран, да достигнат драмата, разиграла се в 33-годишната кариера на Хенрик Фискер. Той преминава през вълнуващи върхове – сам изгражда име, проектирайки елегантни спортни автомобили за BMW и Aston Martin – както и през съкрушителни спадове, сред които изпъква първото му електромобилно начинание, Fisker Automotive, което подаде молба за защита от фалит преди девет години.

Това петно ​​в автобиографията му затрудни финансирането на новия му автомобилен бизнес, поне през първите години от съществуването му. Той и неговата съпруга и съосновател, Гита Гупта-Фискер, бяха принудени да спрат да събират парични компенсации от Fisker точно преди Covid-19 да бъде обявен за пандемия през март 2020 г.

Тогава се случва нещо интересно: предприятия с малко или никакви приходи започнаха да привличат внимание, като се сляха със SPAC компании, за да излязат на борсата.

Месец след като Nikola Corp. дебютира на борсата и за кратко надхвърли оценката на Ford Motor Co., Fisker се съгласи да се комбинира със SPAC дружество, спонсорирано от гиганта за частни капиталови инвестиции Apollo Global Management Inc. в сделка, която осигури на производителя около 1 млрд. долара в брой.

Семейство Фискер инвестира тази сума в развитието на компанията  и се договори с един от най-важните подизпълнители в автомобилната индустрия, Magna Steyr, и най-голямата компания за батерии в света, Contemporary Amperex Technology Co. Limited.

Партньорството с Magna Steyr – която ще произвежда модела Ocean заедно с BMW Z4 и Toyota Supra в Грац, Австрия – подсигурява веригата на доставки на фона на безпрецедентните прекъсвания. Нейната компания майка, Magna International Inc., произвежда компоненти, вариращи от щамповани метални конструкции до модерни системи за подпомагане на водача.

Fisker също плати предварително за специална производствена линия за батерийни клетки на CATL.

Дори след като Fisker натрупа повече от 63 хил. заявки за Ocean, инвеститорите все още третират компанията като акция с нереализиран напълно потенциал, след като бяха опарени от Nikola, чийто основател беше осъден за измама миналия месец, и от други автомобили след сделки със SPAC компании, като Lucid Group Inc.

Fisker ще започне бавно, доставяйки само 15 автомобила преди края на годината на търговския флот на Magna. Компанията прогнозира, че повече от 300 автомобила Ocean ще бъдат произведени през първото тримесечие, последвани от над 8 хил. броя през второто тримесечие на следващата година.

Ако всичко върви по план, ще бъдат произведени 42 400 автомобила през 2023 г.

„Не съм тук, за да доказвам нещо на хора, които не вярват в мен“, изтъква Хенрик Фискер. „Тук съм, за да доставя това, за което се надявам, че ще бъде продукт, който хората наистина ще харесат“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:48 | 17.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още