IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германия тихомълком се отказва от целта за 1 млн. зарядни станции до 2030 г.

На всяка една обществена зарядна станция в Германия вече се падат по около десет частни устройства, показва ново проучване

10:47 | 08.06.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Без много шум Германия се отказва от целта да разполага с един милион обществени зарядни станции за електромобили до 2030 г., тъй като все повече хората предпочитат да зареждат своите превозни средства в домашни условия, пише Bloomberg.

Говорител на транспортното министерство на страната, управлявано от Свободната демократическа партия, посочва, че целта все още е официална политика, но източници, запознати с дискусиите на правителствено ниво, казват, че политиците са признали, че тя няма да бъде преследвана.

Целта, поставена през 2021 г. като част от сделката в рамките на управляващата коалиция, не отразява технологичния напредък и променящите се предпочитания и би рискувала изграждането на обществени зарядни устройства, от които няма да има голяма полза, добавят източниците.

В момента Германия разполага с около 85 хил. обществени зарядни станции, като близо една пета от тях са класифицирани като такива, които осигуряват бързо зареждане на батериите. Но шофьорите в най-голямата икономика в Европа избират да инсталират зарядни устройства в домовете си, като на всяка една обществена зарядна станция вече се падат по около десет частни устройства.

Това е обрат, който правителството не е очаквало.

Тази нова тенденция подчертава предизвикателството, пред което са изправени много европейски страни, когато планират изграждането на обществена зарядна инфраструктура за насърчаване на електрическия транспорт. Целта от един милион станции, намерила място в генералния план през октомври, първоначално беше залегнала в договора на правителствената коалиция след лобиране от страна на автомобилната индустрия, споделят източници, запознати с въпроса.

„Като цяло изграждането на зарядна инфраструктура може да бъде доста трудно“, коментира Райън Фишър, анализатор с фокус върху въпросите относно зарядната инфраструктура в BloombergNEF, който изчислява, че Германия ще се нуждае от приблизително 450 хил. станции до края на десетилетие. „Ако в крайна сметка имате 1 милион, ще се окажат твърде много, но броят на бързите зарядни устройства има значение, за да определи колко ви трябват като цяло“, изтъква Фишър.

Броят на обществените зарядни станции в Германия остава далеч от целта за инсталиране на 1 млн. устройства до 2030 г. Източник: Bloomberg Броят на обществените зарядни станции в Германия остава далеч от целта за инсталиране на 1 млн. устройства до 2030 г. Източник: Bloomberg

Грешни предположения

Целта се основава на проучване от 2020 г. , което включва съответните играчи от автомобилната индустрия, енергийния сектор, науката и политиката. Докладът обаче отчита необходимостта от един милион станции само в един от четирите сценария, които оценява, като другите опции показват нуждата от по-малък брой устройства.

Германското автомобилно лоби VDA подчерта, че други заинтересовани страни са помогнали за изчисляването на прогнозния броя.

„Целта не отчита огромното развитие както от страна на превозните средство, така и от страна на зарядните станции, и следователно е технологично остаряла“, посочва Керстин Андреае, председател на енергийната лобистка група BDEW, която участва в изготвянето на сценариите.

По-широка зарядна мрежа все пак може да бъде полезна, тъй като цените на електрическите превозни средства се понижават, а делът на собствениците на електромобили, които нямат възможност за инсталиране на домашни устройства, нараства.

По-рано министърът на транспорта Волкер Висинг настояваше за политики, които благоприятстват интересите на производителите на автомобили, като последните в момента призовават правителствата в цяла Европа да разширят инфраструктурата, която ще им помогне да стимулират продажбите на електромобили.

„Важно е тази цел да се преразглежда отново и отново, особено в светлината на технологичното развитие“, изтъква Щефан Гелбхаар, говорител по въпросите за транспортната политика на парламентарната група на Зелените.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:47 | 08.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 1
danchomentata
преди 10 месеца
"Това, което се вкарва в контактното гнездо се казва щепсел а от алиминия във фолцваген ще излиза жица." ОАО Русал https://***.kaldata.com/forums/topic/253937-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BC%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%82/page/2/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 10
zelka007
преди 10 месеца
засега е нормално това развитие по този начин ... пробега на масовите електрички с 80% заредена батерия в общият случай е достатъчен за 2-3-4 дена каране без зареждане ... освен това хората искат да са им под ръка автомобилите , а не да ходат да я закачват за зареждачка , пък после да ходят да си я взимат ... по-удобно е , когато нощува/домува да си я зарежда ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още