Група от международни автомобилни концерни ще създаде нова компания за зареждане на електрически автомобили в САЩ, която ще се конкурира с мрежата на Tesla Inc. в опит да се възползва от щедрите субсидии, заложени в американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), съобщава Ройтерс.
Участниците в това начинание са General Motors, Stellantis, Hyundai Motor, Kia, BMW, Mercedes и Honda. Тези компании представляват около половината от продажбите на нови коли в САЩ, но все още имат малък дял от местния пазар на електромобили, където доминира Tesla.
Необичайната коалиция от конкуренти заяви, че новата съвместна компания ще се стреми да стане водещ доставчик на станции за бързо зареждане в Северна Америка с цел да инсталира 30 000 устройства с първоначален фокус върху основните пътища и големите градове.
Автомобилните производители не уточниха размера на инвестицията, но казаха, че ще бъдат отворени за допълнителни разходи или участие от други компании, включително такива извън автомобилната индустрия. Името на начинанието не се съобщава.
Tesla, която представлява повече от 60% от продажбите на електромобили в САЩ за миналата година, разполага с най-голямата мрежа от бързозарядни устройства с почти 18 000 устройства в САЩ. По-рано тази година компанията заяви, че ще направи достъпна част от тази мрежа за електромобили на други концерни, което ѝ осигурява достъп до федералните стимули в размер на 7,5 млрд. долара.
Водещата роля на Tesla в изграждането на мрежа от зарядни устройства ѝ дава влияние при определянето на стандарта за това как бъдещите електромобили ще се свързват и захранват - нещо, към което по-малките компании за зареждане и други производители на електромобили гледат със загриженост.
General Motors и Mercedes вече се споразумяха с Tesla да възприемат технологията за зареждане от 2025 г.
Другите автомобилни производители – Stellantis, Hyundai, Honda и BMW – не са се ангажирали със зарядните станции на базираната в Остин, Тексас, компания и развиват продуктови планове, които разчитат на т.нар. комбинирана система за зареждане (CCS).
Новата компания за зареждане ще поддържа както CCS, така и стандарта на конекторите на Tesla.
В изявление ръководителите на седемте автомобилни марки казаха, че зарядната мрежа, изградена по подобие на сегашните бензиностанции ще подпомогне по-бързото внедряване на електромобилите. Те очакват делът на тези превозни средства да достигне 50% до 2030 г. на пазара в САЩ.
Новата компания ще се конкурира с утвърдени предприятия за зарядни станции, включително с Volkswagen Electrify America, ChargePoint и EVGo.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
преди 2 години Па драснете за Fremantle Highway някое писание за бог да прости. Зеления хайвер екологично взема жертви и природосъобразно изгаря пореден ферибот отговор Сигнализирай за неуместен коментар