Автомобилните производители и доставчиците им загърбват фокуса върху инициативите за устойчивост в своите политики за снабдяване с важни суровини и се фокусират върху ограничаването на своята експозиция към геополитическия риск след години на сътресения във веригата на доставки, показа проучване сред над 1000 ръководители на компании, цитирано от Ройтерс.
Броят на фирмите, които прилагат инициативи за устойчивост, като оценяване и представяне на техния въглероден отпечатък, оптимизиране на маршрути за намаляване на емисиите и публикуване на информация относно произхода и производството, е намалял с 9-11 процентни пункта между 2022 г. и 2023 г., показва анализ на консултантската група Capgemini.
Средната сума, която доставчиците инвестират в инициативи за устойчивост, е спаднала до 30,5 млн. долара през 2023 г. от 36,6 млн. долара през 2022 г., става ясно от изследването.
Една трета от всички анкетирани компании заявяват, че нямат цялостна стратегия за устойчивост.
Най-често споменаваните фактори, на които респондентите основават решенията си относно веригата на доставки, са качество, геополитически риск, цена и устойчивост.
„Необходимостта от поддържане на непрекъснатост при операциите ще има приоритет пред, например, инициативи за измерване на въглеродния отпечатък, намаляване на емисиите чрез оптимизиране на маршрута или увеличаване на проследимостта“, изтъкват от Capgemini в доклада.
Проучването включва 1004 ръководители на международни автомобилни компании, от BYD през Ford до Lamborghini, с по над 1 млрд. долара приходи и доставчици с най-малко 500 млн. долара постъпления.
Резултатите съвпадат с изявления на ръководители от автомобилната индустрия през последните месеци относно все още тежащите върху сектора последици от пандемията от коронавирус и геополитическото напрежение, недостига на полупроводници и растящите разходи.
Анкетираните казват, че около 50% от доставките на полупроводници все още не се считат за напълно сигурни, като най-трудните за осигуряване са микроконтролерите и изчислителните платформи.
Делът на доставките, които компаниите получават от трети страни, е намалял с над една пета през последните две години, като Capgemini очаква той да спадне с още една пета през следващите две години.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 2 години хихи ... както писах и преди ... пълното изключване на рассийката и Поднебесната кинкалерия е стартирано ... !! ... желязната завеса се спуска ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар