IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Softbank помага на шефовете на фалиралата Argo AI да основат нов подобен стартъп

Брайън Салески, Питър Рандър и Брет Броунинг ще управляват Stack AV съответно като главен изпълнителен директор, президент и главен технологичен директор

11:53 | 08.09.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Основателите зад вече несъществуваща стартъп компания за автономно шофиране, подкрепени от Ford Motor Co. и Volkswagen AG, основаха нова фирма за автономни превози с камиони, Stack A, възползвайки се от инвестиции от японския конгломерат SoftBank Group, съобщава Ройтерс.

SoftBank отказа да разкрие размера на инвестицията след запитване от медията, но Bloomberg News междувременно посочва, че групата ще предостави повече от 1 млрд. долара, цитирайки източник, свързан с Питсбърг, където ще бъде базиран стартъпът.

Градът беше дом и на вече несъществуващия Argo AI, която беше основана през 2016 г. от Брайън Салески, Питър Рандър и Брет Броунинг. Компанията беше закрита миналата година заради опасенията на ръководителите на Ford, че развитието на рентабилен бизнес с автономни превозни средства остава далеч в бъдещето.

Stack AV, която има 150 служители, бележи още една възможност за основателите на Argo AI да работят върху напълно автономна технология, която остава далеч от масовото внедряване въпреки инвестициите за милиарди долари.

„С нашата собствена технология и експертен опит, както и с ангажираността на нашия дългосрочен партньор в лицето на SoftBank, сме уверени, че ще направим революция в индустриите за тежкотоварен превоз“, изтъква Салески, главен изпълнителен директор на Stack AV.

Салески започва разработването на автоматизирани превозни средства за състезание, спонсорирано от Министерството на отбраната на САЩ, преди 16 години, като след това работи в ръководството в отдела на Google за разработване на роботизирани коли.

Рандър, който в миналото ръководи екипи, работили върху автономните прототипи на Uber, ще бъде президент на стартъпа, а Броунинг ще действа като главен технологичен директор.

Техният залог контрастира с нарастващата загриженост сред инвеститорите и индустриалните ръководители относно по-трудните от очакваното технологични и регулаторни предизвикателства, които трябва да бъдат преодолени, преди тежките камиони, някои тежащи по над 15 тона, да могат да се движат по магистралите без водач зад волана.

Фирмата за автономни камиони TuSimple заяви по-рано тази година, че ще освободи 30% от глобалната си работна сила, за да запази финансова стабилност, докато конкурентът ѝ Embark обяви, че ще освободи 70% от служителите си и ще започне да преглежда опции, включително прекратяване на бизнеса.

Сред другите фирми, които все още разработват автономни системи за камиони, изпъкват Aurora, която си партнира с PACCAR и Volvo, и Daimler Truck, който заяви, че може да пусне автономни камиони в търговска експлоатация до 2027 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 08.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още