Основателите зад вече несъществуваща стартъп компания за автономно шофиране, подкрепени от Ford Motor Co. и Volkswagen AG, основаха нова фирма за автономни превози с камиони, Stack A, възползвайки се от инвестиции от японския конгломерат SoftBank Group, съобщава Ройтерс.
SoftBank отказа да разкрие размера на инвестицията след запитване от медията, но Bloomberg News междувременно посочва, че групата ще предостави повече от 1 млрд. долара, цитирайки източник, свързан с Питсбърг, където ще бъде базиран стартъпът.
Градът беше дом и на вече несъществуващия Argo AI, която беше основана през 2016 г. от Брайън Салески, Питър Рандър и Брет Броунинг. Компанията беше закрита миналата година заради опасенията на ръководителите на Ford, че развитието на рентабилен бизнес с автономни превозни средства остава далеч в бъдещето.
Stack AV, която има 150 служители, бележи още една възможност за основателите на Argo AI да работят върху напълно автономна технология, която остава далеч от масовото внедряване въпреки инвестициите за милиарди долари.
„С нашата собствена технология и експертен опит, както и с ангажираността на нашия дългосрочен партньор в лицето на SoftBank, сме уверени, че ще направим революция в индустриите за тежкотоварен превоз“, изтъква Салески, главен изпълнителен директор на Stack AV.
Салески започва разработването на автоматизирани превозни средства за състезание, спонсорирано от Министерството на отбраната на САЩ, преди 16 години, като след това работи в ръководството в отдела на Google за разработване на роботизирани коли.
Рандър, който в миналото ръководи екипи, работили върху автономните прототипи на Uber, ще бъде президент на стартъпа, а Броунинг ще действа като главен технологичен директор.
Техният залог контрастира с нарастващата загриженост сред инвеститорите и индустриалните ръководители относно по-трудните от очакваното технологични и регулаторни предизвикателства, които трябва да бъдат преодолени, преди тежките камиони, някои тежащи по над 15 тона, да могат да се движат по магистралите без водач зад волана.
Фирмата за автономни камиони TuSimple заяви по-рано тази година, че ще освободи 30% от глобалната си работна сила, за да запази финансова стабилност, докато конкурентът ѝ Embark обяви, че ще освободи 70% от служителите си и ще започне да преглежда опции, включително прекратяване на бизнеса.
Сред другите фирми, които все още разработват автономни системи за камиони, изпъкват Aurora, която си партнира с PACCAR и Volvo, и Daimler Truck, който заяви, че може да пусне автономни камиони в търговска експлоатация до 2027 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?