Италия обмисля нови стимули за закупуване на автомобили, които биха взели предвид въглеродните емисии в процеса на производство и дистрибуцията, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
По този начин Рим иска да подкрепи местната индустрия спрямо вноса на евтини китайски автомобили.
Схемата, вдъхновена от такава, приета във Франция миналия месец, потенциално би обезсърчила покупките на произведени в Китай електрически автомобили, чийто внос се увеличава в Европа, подпомогнат от по-ниските цени на моделите спрямо местните предложения. Основното предимство на китайските концерни е по-големия контрол на тяхната страна върху глобалната верига на доставки на електромобили и по-ниските производствени разходи.
Италия вижда френската рамка за стимули като "разумна", споделя един от източниците, добавяйки, че правителството проучва подобна опция. Страната е заинтересована да следва подхода на Франция, потвърди вторият източник.
Докато обикновено стимулите са насочени към емисиите от превозни средства, съгласно новите правила, предложени от Париж, моделите ще бъдат оценявани спрямо определени от правителството прагове за количеството енергия, използвано за производството на техните материали, при тяхното сглобяване и транспортиране до пазара, както и какъв е видът на батерията, с която са оборудвани превозните средства.
Правилата на Европейския съюз (ЕС) за конкуренцията не позволяват на държавите да облагодетелстват местните производители. Въпреки това критериите, разработени във Франция, вероятно ще направят китайските автомобили недопустими за бонуси, тъй като индустрията на азиатската страна се захранва до голяма степен от произведено от въглища електричество, а превозните средства на китайските компании се доставят по целия свят чрез кораби.
Париж заяви, че критериите, които е приел, са в съответствие с правилата на Световната търговска организация (СТО), тъй като са разрешени изключения по здравни и екологични причини.
Рим има за цел да договори широкообхватен дългосрочен план за своята автомобилна индустрия с всички местни групи, включително със Stellantis, единственият голям автопроизводител в Италия, като правителството настоява той да обособи местно годишно производство в размер на около 1 млн. превозни средства.
Преговорите, които се очаква да продължат до края на тази година, включват нови схеми за стимулиране в Италия.
Министърът на индустрията Адолфо Урсо каза миналия месец, че италианците са използвали 80% от стимулите за закупуване на превозни средства, произведени в чужбина, и че преразглеждането на рамката за стимули трябва да подкрепи както преминаването към по-екологични превозни средства, така и националното производство на автомобили.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията