Норвегия, пионерът при електрическите автомобили, може да не успее да изпълни целта си да премахне от пазара колите с двигател с вътрешно горене до 2025 г., ако правителството продължи да премахва мерките, които стимулират продажбите на екологични модели, съобщава Bloomberg.
Скандинавската страна, където всяка пета кола вече е напълно електрическа, може да пропусне амбициозните планове и в крайна сметка да навлезе в 2025 г. с 90-процентен дял на електромобилите при продажбите на нови коли, изтъква Ойвинд Солберг Торсен, директор на Норвежката пътна федерация (OFV).
Бързият темп на налагане на електромобилите в страната се дължи на набор от стимули, включително на намалените данъци върху нови покупки, насочени към постигане на въпросната цел.
През 2020 г. Норвегия стана първата страна в света, в която електрическите автомобили изпревариха по продажби моделите с двигател с вътрешно горене. Въпреки че нацията се стреми да „изчисти“ напълно своя пазар, това не значи, че ще има забрана за продажби на автомобили с изкопаеми горива от 2025 г.
„Ще бъде трудно да се постигнат тези 100%, ако бъдат премахнати още стимули за електрически автомобили и се увеличат данъците“, признава Солберг Торсен, добавяйки: „Точно сборът от всички предимства означава, че днес имаме толкова голям дял на електрическите автомобили“.
Продажбите на автомобили в Норвегия за 2023 г. са засегнати от намаляването на стимулите за закупуване на електрически автомобили на цена над 500 хил. крони (44 700 долара), като същевременно данъчното предимство от притежаването на електрически модел като служебна кола също беше премахнато, споделя OFV. Досега през годината делът на електромобилите при продажбите на нови автомобили в Норвегия възлиза на 83,5%.
По-рано тази година Солберг Торсен припомни, че още през 90-те години на миналия век електромобилите започват да се налагат в Норвегия, когато страната се фокусира върху подкрепата за Think – домашен компактен електрически автомобил, предназначен предимно за градско шофиране.
„Електромобилите се движеха безплатно по платените пътища, имаха безплатен паркинг и свободен достъп до фериботите“, изтъква още Солберг Торсен.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 2 години Цикличният характер на слънчевата активност е основната причина за цикличния характер на земния климат.. И това няма нищо общо с човешката дейност. Графиката показва промените на слънчевата активност за последните 5000 години и отражението върху състоянието на цивилизациите. Каква човешка дейност, какви 5 лева? === https://armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2021/02/Civilization-Empires-Rise-Fall-Armstrong.jpg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 колкото е по тъъъп единчовек, толкове е по склоннен да отрича научни данни и факти... ти си класически пример! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Доста правителства започват да излизат от махмурлука на токсичната зелена боза и да оценяват факта, че унищожават икономиките и от там - държавите си, градени с векове, за кауза, която, меко казано, става все по-съмнителна. Едва ли на промените на климата изобщо щя им мигне окото от жертвите и лишенията в достигнатите с много труд нива на жизнен стандарт в най-богатата част от света, но на потърпевшите може и да им прелее търпението. Малко е обидно, ако търпиш лишения, а климатът ти върти кукиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар