IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Stellantis бетонира сделката с UAW чрез инвестиция от 19 млрд. долара в САЩ

Автомобилната група се споразумя да вложи милиарди долари в съживяване на неработещи монтажни заводи и в изграждането на нови фабрики за батерии в страната

09:15 | 03.11.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Предварителното споразумение на Stellantis NV със синдиката United Auto Workers (UAW) за прекратяване на шестседмичната работническа стачка включва нови инвестиции от 19 млрд. долара, като например съживяване на неработещ монтажен завод и изграждане на нова фабрика за батерии в Илинойс, съобщава Ройтерс, цитирайки работническата организация.

Stellantis ще рестартира своя неработещ монтажен завод в Белвидеър, Илинойс, през 2027 г. Съоръжението, което в миналото е осигурявало работа за 5000 души, ще работи на две смени, като ще произвежда средноразмерен пикап, добавят от UAW в резюме на сделката, която трябва да бъде гласувана от около 43 хил. синдикални членове на компанията.

Stellantis също така планира да построи завод за батерии на стойност 3,2 млрд. долара в Илинойс с партньор, който все още предстои да бъде определен. Фабриката ще осигури работа за 1300 души, като се очаква да отвори врати през 2028 г.

Stellantis се съгласи с процес на „проверка на стратегията“, за да обедини по-бързо и по-лесно новите работници в съвместните предприятия за батерии, казва президентът на UAW Шон Фейн. И ако го направят, те ще бъдат обхванати от съществуващото основно споразумение, добавя той.

Всички служители, които работят за съвместното предприятие за батерии, ще бъдат наети от Stellantis и „отдадени под наем“ на съвместното предприятие - споразумение, което позволява фабриките да бъдат обхванати от основното споразумение на синдиката, посочват Фейн и вицепрезидентът на UAW Рич Бойър.

„Наличието на тази работа съгласно нашето национално споразумение е от решаващо значение за бъдещето на нашата индустрия и съюза“, подчертава Фейн. Това позволява на съюза да се бори за по-високо заплащане по отношение на фабриките за батерии в следващия кръг от преговори. „Накъдето и да се движи тази индустрия, UAW върви с нея и ние внасяме стандартите, за които се борихме, в прехода към електромобили“, подчертава Фейн.

UAW трябва да организира фабрики, произвеждащи части за електромобили, тъй като заводите за двигатели, трансмисии и други части за днешните конвенционални превозни средства, в крайна сметка ще бъдат премахнати в полза на съоръжения, произвеждащи батерии, електрически двигатели и други компоненти.

Настоящите членове на UAW в Stellantis, които се прехвърлят на работа в предприятия за производство на батерии, ще пренесат текущото споразумение за заплащането, изтъква Фейн. Новите служители в съвместните предприятия за батерии ще започват с трудово възнаграждение в размер на 75% от максималното заплащане съгласно националното споразумение, или около 26 долара на час.

Засега само заводът за батерии Ultium в Охайо, който е съвместна собственост на General Motors Co. и южнокорейската LG Energy Solution Ltd., е синдикален. Началното заплащане там е 16,50 долара на час, но работниците са ратифицирали споразумение през август, което повишава заплатите с 3 до 4 долара на час.

UAW също така се пребори за незабавното преобразуване на хиляди временни работници и всички нови временни работници ще преминат на пълен работен ден след девет месеца, посочва още Фейн.

От компаниите, известни като „Детройтското трио“, Stellantis има най-висок дял на временно наето служители, които представляват 12% от всички работници.

UAW също сложи край на съществуващите от десетилетия нива на заплатите за работниците в 38-те центъра за дистрибуция на части на компанията, които плащат по-малки трудови възнаграждения в сравнение  с монтажните заводи. Това означава незабавно увеличение на заплатите от 76% за някои работници, изтъква от своя страна Бойър,

В замяна съюзът се съгласи да позволи на Stellantis да консолидира центровете в регионални хъбове по примера на Amazon.

„Не беше лесен избор или решение, но ние приехме плана за консолидация, който дойде с гаранция за сигурност на работните места“, добавя Бойър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:16 | 03.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още