Група автомобилни търговци в САЩ призовават администрацията на президента Джо Байдън да оттегли федералните разпоредби, които ще изискват две от всеки три превозни средства, продадени в САЩ през 2032 г., да бъдат изцяло електрически, съобщава Bloomberg.
Групата дилъри, известна като EV Voice of the Customer, пише в писмо до американския държавен глава, публикувано във вторник, че повечето купувачи на автомобили в САЩ сега не се интересуват от придобиване на електрически превозни средства – дори с правителствени стимули – и страната не трябва да ги принуждава да го правят.
„Реалността“, казва се в писмото, „е, че търсенето на електрически превозни средства днес не е в крак с големия поток от електромобили, пристигащи в нашите представителства, подтикнати от настоящите разпоредби. Електрическите модели се трупат в нашите представителства“.
Дилърите посочват, че клиентите се позовават на високата цена на електромобилите, липсата на гаражи, оборудвани за домашно зареждане, дългото време, необходимо за зареждане, и загубата на пробег в студено или горещо време. Собствениците на пикапи също посочват драматична загуба на пробег при теглене.
Мики Андерсън, президент и главен изпълнителен директор на Baxter Auto Group, която притежава и управлява търговски обекти в Небраска, Канзас и Колорадо, казва, че писмото е подписано от 3700 дилъри.
„Половината от всички американци дори нямат гараж“, изтъква Андерсън, което прави електромобилите нереалистична опция за повечето от тях.
През юли Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ предложи нова цел за икономия на горивото за целия автопарк на страната от около 93 километра на галон (около 3,8 литра) до 2032 г. Според най-новите данни от Агенцията за опазване на околната среда (EPA) автомобилните производители са постигнали рекордните 25,4 мили на галон през моделната 2021 г. Автопроизводителите заявиха, че по-строгите стандарти за икономия на гориво „ надхвърлят максималната осъществимост“ и ще струват на сектора 14 млрд. долара глоби.
В същото време EPA предложи ограничения за емисиите на въглероден диоксид от 82 грама на миля през моделната 2032 г.
И двете предложения са част от усилията на администрацията на Байдън да намали емисиите и да ускори прехода на страната към електромобили. Като част от екологичните си цели Белият дом се стреми да декарбонизира транспорта и цялата икономика до 2050 г.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим