Американски съдия отхвърли призива на Hyundai и Kia за прекратяване на съдебни дела, заведени от няколкостотин застрахователи, които искат компаниите да възстановят повече от 1 млрд. долара, които дължат на шофьори, чиито превозни средства са били откраднати или повредени с помощта на споделен в социалните платформи начин на кражба, съобщава Ройтерс.
В решение, обявено в сряда, американският окръжен съдия Джеймс Селна в Санта Ана, щата Калифорния, отхвърли аргументите, че е несправедливо да се позволи на застрахователите да възстановят търсените суми, защото са събрали премии и са поели рискове, свързани с кражба, като същевременно и не са посочили конкретно кои шофьори са станали жертви на подобни престъпления.
Селна също така е намерила достатъчно аргументи, че липсата на устройства против кражба на 14,3 млн. автомобила Hyundai и Kia, произведени от 2011 до 2022 г., прави кражбите предвидими въпреки уверенията на южнокорейските автомобилни производители, че колите им са безопасни и защитени.
Жалбата, изтъква съдията, подкрепя идеята, че кражбите са "предсказуема последица" от действията на Hyundai и Kia.
„Въпреки че (застрахователите) са получили премии, се твърди, че обвиняемите не са включили никакво устройство против кражба, както се изисква съгласно федералните разпоредби“, пише Селна, добавяйки: „По този начин степента на вина е почти изцяло на обвиняемите“.
Hyundai заяви в четвъртък, че е разочарован от решението, добавйяки, че неговите дилъри са инсталирали софтуер против кражба на повече от 1 милион превозни средства.
Kia посочи, от своя страна, че остава уверена, че правните претенции на ищците са неоснователни, изтъквайки, че нейните превозни средства отговарят на федералните стандарти за безопасност и защита от кражби.
И двете компании, част от групата на Hyundai, казаха, че работят с правоприлагащите органи по въпроси, свързани с кражбите.
Адвокатите на застрахователите не са отговорили на молбата за коментар на Ройтерс.
Hyundai и Kia отнесоха много критики и множество съдебни искове заради неуспеха им да инсталират устройства против кражба, известни като имобилайзери, на повечето от своите автомобили.
Кражбите започнаха да се увеличават през 2021 г., стимулирани от видеоклипове в TikTok, показващи как за секунди се крадат автомобили, които нямат бутони за запалване и имобилайзери.
На 31 октомври Селна предостави предварително одобрение за споразумение за колективен иск с Hyundai и Kia, обхващащо повече от 9 милиона превозни средства. Това споразумение е оценено на 200 млн. долара, като до 145 млн. долара отиват за засегнатите шофьори.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.