Hyundai Motor Group планира да купи 5% дял в Korea Zinc Co., най-голямото предприятие за топене на цветни метали в света, като част от усилията си да осигури достъп до ключови метали, използвани при производството на батерии за електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
Южнокорейската автомобилна група, която контролира марките Hyundai, Kia и Genesis, подписа в сряда партньорство с Korea Zinc за съвместно разработване на „никелова верига на стойност“, което ще доставя, обработва и рециклира метала, необходим за батериите, обяви базираният в Сеул автомобилен производител.
Hyundai ще вложи 527,2 млрд. вона (398 млн. долара) за закупуване на акции на Korea Zinc като част от обвързването.
Автомобилният концерн планира да закупува 50% от никела, от който се нуждае за производството на електромобилни батерии чрез това партньорство до 2031 г., като по този начин неговите превозни средства ще отговарят на изискванията за федерални стимули, заложени в американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от президента Джо Байдън миналия август.
Веригата на доставка, изградена с Korea Zinc, ще отговаря и на европейските изисквания за снабдяване със стратегически важни минерали и ще отговаря на други правила, като тези за екологично, социално и корпоративно управление (ESG), добавят от Hyundai.
Компанията се стреми да влезе в топ 3 на най-продаваните компании за електромобили в света до края на десетилетието, като произвежда 3,64 млн. коли с батерии годишно.
Hyundai отрече спекулациите, че иска да произвежда свои собствени литиево-йонни батерии за електромобили, въпреки че призна, че изучава технологията за твърдотелни батерии. Групата отвори развоен център през юли в сътрудничество с Националния университет в Сеул за разработване на батерии от следващо поколение.
През юни Hyundai повиши прогнозата си за продажбите на електрически превозни средства до 2030 г. от 1,87 млн. броя на 2 млн. броя, тъй като търсенето на екологични автомобили продължава да расте с все по-бързи темпове. Концернът също така планира да вложи около 109 трлн. вона (85 млрд. долара), за да увеличи производството и да постигне напредък в области като водородни автомобили.
Постигането на новата цел на Hyundai би означавало, че електромобилите на компанията, включително тези от луксозната марка Genesis, ще формират 18% от глобалните продажби на групата през 2026 г. и 34% през 2030 г.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад