IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Kia влиза в ценовата война при електромобилите с нов евтин модел

Малкият Ray е оборудван с желязо-фосфатна батерия, която му осигурява пробег от около 200 км

11:02 | 21.09.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Най-новото електрическо превозно средство на Kia Corp. е миниатюрният Ray, с място само за един човек в най-малката си конфигурация и достъпна цена в Южна Корея, пише Bloomberg.

Превозното средство ще се продава на базова цена от 20 хил. долара, като това е най-евтиният лек автомобил на южнокорейската марка, захранван изцяло с батерии.

Ray е последното предложение, което излиза на пазара в разгара на вихрещата се ценова война, при която стартъп компаниите се състезават да предлагат евтини варианти на своите модели.

Електромобилът на Kia вече привлича вниманието – над 6000 клиенти са направили предварителна резервация с депозит през последните 20 работни дни, откакто марката, част от групата на Hyundai, обяви, че ще пусне модела. Това е повече от обявената от Kia цел за продажби на 4000 броя от Ray през цялата 2023 г.

Едноместната версия може да бъде закупена за около 27 млн. вона (20,5 хил. долара), като за жителите на Сеул тя е още по-евтина (16 хил. долара) поради предлаганите от града субсидии за електромобили.

Цената на четириместния модел е малко по-висока - 29,55 млн. вона (22 хил. долара).

Батерията на превозното средство предлага около 200 километра пробег с едно зареждане, като основната целева група са жителите на градовете с изградена зарядна инфраструктура. Пълното зареждане на батерията отнема около 40 минути, изтъкват от Kia.

Ray е оборудван с 35,2 киловатчаса желязо-фосфатна литиева батерия (LFP), която е по-евтина от базираните на никел клетки. Kia не разкрива името на доставчика, който я снабдява с тези батерии.

Компанията се присъединява към битката за по-евтини екологични автомобили, докато инфлацията и по-високите лихви помрачават настроенията сред потребителите. Все по-голям брой стартъп компании предлагат по-евтини електромобили в Южна Корея, застрашавайки пазарното лидерство на Hyundai Motor Co. и Kia, които държат 80% от националните продажби на леки коли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:02 | 21.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още