Volkswagen AG преговаря с потенциални партньори, включително с френската група Renault, за сътрудничество при разработването на своя електрически автомобил на стойност 20 000 евро, съобщи германският вестник Handelsblatt Петък, цитирайки източници, запознати с темата.
Германският производител на автомобили се интересува от сътрудничество при разработването на платформа, която може да направи превозните средства с батерии достъпни за масовия пазар, информира Ройтерс.
Преговорите с Renault все още са "на много ранен етап" и може да пропаднат, добавят източниците.
Целта на партньорите е годишно производство от 200 000 до 250 000 автомобила, посочва Handelsblatt.
Volkswagen отказа да коментира новината.
Говорител на Renault заяви, че сътрудничеството е необходимо, за да се постигне конкурентоспособност при малките електрически превозни средства.
„Водим редица дискусии, но нищо не е финализирано“, изтъква говорителят.
Европейските производители на автомобили увеличават усилията си да пуснат на пазара по-достъпни електрически превозни средства, тъй като се сблъскват с нарастващата конкуренция в лицето на американския производител на автомобили Tesla и китайските модели.
Средната цена на дребно на електромобил в Европа през първата половина на 2023 г. надхвърля 65 000 евро, показват изчисления на консултантската фирма JATO Dynamics. За същия период средната цена в Китай е малко над 31 000 евро.
Миналия месец Renault обяви пускането на пазара на обновен електрически Twingo, наречено Legend, за по-малко от 20 000 евро, като финансовият директор Тиери Пиетон каза, че целта на групата е да демократизира пазара на електромобили, докато Volkswagen изложи през март подробностите за своя планиран модел с батерия на цена под 5 000 евро, който трябва да се появи на пазара до 2025 г.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме заяви миналия месец , че компанията все още не е взела решение за производството на автомобила, но той е убеден, че може да го завърши до втората половина на десетилетието.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 1 година Добре ,че има Тесла и Китай защото ако не бяха принудени тези цивилизовани св...не щяха да ни продават както досега коли на висока цена --- която те решават , тъй като нямаха конкуренти. От много години милиони хора плащаха скъпо за покупка на кола но изглежда сякаш някои неща ще се променят за мен не е важно кой го е произвел и къде е произведен важното е ,че парите които съм дал да си струват за купената кола отговор Сигнализирай за неуместен коментар